کد خبر: 834653
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

سلطانی فر

سلطانی‌فر وزیر ورزش در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف فدراسیون جانبازان و معلولین در جمع خبرنگاران پیرامون علت لغو برخی سفرها به کشورهایی چون بحرین، امارات و ...، گفت: ما برای اعزام تیم‌های ورزشی به این کشورها ملاحظات سیاست خارجی و مصالح ملی کشور را در نظر می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر با تشکر از محمود خسروی‌وفا و اعضای هیات رییسه این فدراسیون، افزود: این بازدید فرصت خوبی بود تا از نزدیک در جریان کارهایی که در این فدراسیون صورت گرفته قرار بگیرم. من از سال‌های خیلی دور خسروی‌وفا را می‌شناسم و شاهد زحمات زیادی از سوی او و سایر دوستانش برای این فدراسیون بودم.

وزیر ورزش افزود: با وجود اینکه نزدیک به ۴۰ سال است با ورزش آشنا هستم آن چیزی که در طی سه ماه فعالیتم در وزارت ورزش و جوانان جزو سیاست اصلی کار من بوده بازدید از فدراسیون‌های مختلف بوده است. خیلی دوست داشتم که از فدراسیون جانبازان و معلولین نیز بازدیدی داشته باشم و تا به امروز این شرایط فراهم نشده بود. نظام و مجموعه حاکمیت و در راس آن وزارت ورزش تمام تلاشش بر این است که با تمام توان در خدمت ورزشکاران جانباز و معلول به ویژه جانبازانی که هشت سال جانفشانی کردند و جان خود را فدای این مملکت کردند.

وی اضافه کرد: کارهای قابل تحسین و خوبی در این فدراسیون صورت گرفته و این جای تقدیر و تشکر دارد. هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم از جهت نرم‌افزاری رییس فدراسیون جانبازان و معلولین سعی کرده به بهترین شکل ممکن این فدراسیون را پیش ببرد و این جای تشکر دارد.

سلطانی‌فر در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه مراسم تجلیل از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی ریو چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به فشردگی برنامه‌های رییس‌جمهور و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار بر این است این مراسم در طی زمان مشخص و از ۲۳ بهمن تا ۲۰ اسفند روزی برای برپایی این مراسم در نظر گرفته شود البته در مراسم تجلیل علاوه بر تقدیر از ورزشکاران المپیک و پارالمپیک از ورزشکاران مدال آور در مسابقات مختلف نیز در حضور دکتر روحانی تجلیل به عمل خواهد آمد.

وزیر ورزش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه وزارت ورزش و جوانان در جهت استعدادیابی در ورزش جانبازان و معلولین چه برنامه‌ای در نظر دارد، گفت: با توجه به بازدیدهایی که از استان‌های مختلف به ویژه دور افتاده و محروم داشته‌ام استعدادهای خوبی در این استان‌ها وجود دارد که کمبود امکانات در تمام رشته‌های ورزشی مانع ظهور این استعدادها شده است. من امیدوارم بتوانیم با تمرکز بیشتر روی تمام استان‌ها به ویژه مناطق محروم و دور افتاده شرایطی فراهم شود تا استعدادهای مطرح شناسایی و تحت پوشش قرار بگیرند. در بخش جانبازان و معلولین نیز ما استعدادهای زیادی داریم که باید بتوانیم با شناسایی به موقع آنها در آینده از طریق همین استعدادها به رشد و توسعه ورزش جانبازان و معلولین کمک کنیم.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه احکام خوبی در بخش ورزش و جوانان پیش‌بینی شده است که با تصویب شورای نگهبان و تبدیل آن به قانون من امیدوارم زمینه‌ای فراهم شود که ما بتوانیم افراد زیادی از ورزشکاران جانباز و معلول را تحت پوشش قرار دهیم.

وزیر ورزش در پایان در خصوص لغو برخی از سفرهای تیم‌های ورزشی به کشور بحرین، امارات و ...، گفت: ما سعی می‌کنیم برای اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات برون مرزی ملاحظات سیاست خارجی و مصالح ملی را در نظر بگیریم. حتما مصالح ملی اینطور ایجاب می‌کند که تیم‌های ورزشی به کشورها اعزام نشوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار