کد خبر: 834648
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
معاون نهضت سواد‌آموزی کشور خبر داد
معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور درنشست تخصصی نظارت بر عملکرد مراکز یادگیری محلی استان البرز گفت: استان البرز دارای چهار مرکز یادگیری محلی است که به زودی دو مرکز دیگر به این مجموعه‌ها اضافه می‌شود.

مهدی مهدی‌زاده اظهار داشت: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور، طی سال‌های اخیر گام‌های بسیار بلندی برداشته شده که قابل تقدیر و تحسین است.

وی افزود: البته باید توجه داشته باشیم که اجرای طرح‌های مربوط به مبارزه با بی‌سوادی، نیازمند داشتن عزم ملی و جدی و همچنین بهره‌مندی از برنامه‌های کارشناسی شده و علمی است.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور تصریح کرد: یکی از این برنامه‌ها که خوشبختانه دستاوردهای خوبی برای کشور داشته، مربوط به اجرای طرح ایجاد و راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی توسط ادارات کل آموزش و پرورش است.

مهدی‌زاده گفت: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در این مسیر پیش‌قدم بوده و از نظر تعداد مراکز یادگیری محلی و همچنین کیفیت ارائه برنامه‌های آموزشی در این مراکز، استان البرز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور بیان داشت: در حال حاضر چهار مرکز یادگیری محلی در البرز فعال بوده و از این نظر اداره‌کل آموزش و پرورش این استان، تنها استانی است که به تعهدات خود عمل کرده است.

مهدی‌زاده افزود: همچنین با تلاش‌های صورت گرفته به زودی و در آینده نزدیک، دو مرکز دیگر نیز به این مجموعه‌ها اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که این طرح به تازگی آغاز شده و برای رسیدن به نقطه مطلوب، راه طولانی در پیش داریم و نیاز است که دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دیگر در استان البرز به کمک آموزش و پرورش برای اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده بیایند.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به رهنمودهای مقام عظمای ولایت مبنی بر ضرورت اصلاح شیوه‌های آموزشی در سوادآموزی گفت: در مراکز یادگیری محلی تنها به موضوع سواد‌آموزی اتکا نمی‌شود و تلاش داریم مهارت‌های لازم یک زندگی مطلوب را از این طریق به شهروندان آموزش دهیم.

مهدی‌زاده اظهار داشت: به همین دلیل است که در کنار سواد‌آموزی به مخاطبان در مراکز فوق، آموزش‌های در حوزه‌های مهارت‌های زندگی، فرهنگی،‌ هنری، مذهبی و حتی ورزشی به علاقه‌مندان و مخاطبان ارائه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار