کد خبر: 834622
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
در حالی دولت در لایحه بودجه ۹۶ پیش بینی کرده بود ۲۰ درصد درآمد حاصل از فروش نفت به صندوق توسعه ملی اختصاص یابد که کمیسیون تلفیق این رقم را به ۳۰ درصد افزایش داد.
تسنیم: نایب رئیس اوّل کمیسیون تلفیق بودجه 96 مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت حامل های انرژی در بودجه سال 96 تغییری نخواهد کرد.

رحیم زارع با حضور در برنامه تیتر امشب افزود:حدود 8 جلسه برای موضوع رسیدگی به درآمدها برگزار شد و تا یکشنبه بحث درآمدها و هزینه ها برای بودجه سال 96 را به پایان می رسانیم .

وی گفت: نسبت بودجه سال 96 را با برنامه ها و قوانین دائمی، اقتصاد مقاومتی و قانون اساسی بررسی و پیشنهادات را ارائه می کنیم.

زارع افزود: در سال های گذشته 27 صدم درصد 9 درصد مالیات برارزش افزوده باید سهم ورزش می شد امّا پرداخت نمی شد و برای نخستین بار این سهم وارد لایحه بودجه سال 96 شد که 1400 میلیارد تومان است.

وی گفت: درباره پرداخت حقوق حق التدریس ها نگرانی داشتیم که تا شهریور حقوق آن ها پرداخت شد و یک درصد یک دوازدهم بودجه هزینه شرکت های سود ده دولتی را که رقمی حدود 3 هزار و 800 میلیارد تومان است به آن اختصاص می یابد.

زارع افزود: وزارت آموزش و پرورش ردیف های متعددی در بودجه دارد که حدود 1500 میلیارد تومان کسری دارد.

نایب رئیس اوّل کمیسیون تلفیق بودجه 96 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال حدود 40 هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته می شوند و تا سال 1399 حدود 250 هزار نفر بازنشست می شوند گفت: حتماً امسال اهدافی را که برای منافع بازنشستگان پیش بینی شده است در بودجه سال 96 در نظر می گیریم.

زارع افزود: 160 هزار میلیارد تومان از 320 هزار میلیارد تومان منابع عمومی دولت مربوط به مالیات هاست و 116 هزار میلیارد تومان دولت پیش بینی کرده است که با شناسایی منابع مازاد 118 هزار میلیارد تومان شد.

وی با بیان اینکه قیمت نفت هم در لایحه دولت و هم در کمیسیون تلفیق برای بودجه سال آینده برای هر بشکه 55 دلار در نظر گرفته شد، ادامه داد: دولت پیش بینی کرده بود 20 درصد درآمد حاصل از فروش نفت به صندوق توسعه ملی اختصاص یابد که ما آن را به 30 درصد افزایش دادیم .

زارع افزود: 14 و نیم درصد از درآمد فروش نفت سهم شرکت نفت و 3 درصد برای مناطق نفت خیز و کمتر توسعه یافته که سر جمع آن 118 هزار میلیارد تومان یعنی 36 درصد بودجه می شود و 44 هزار و 277 میلیارد تومان واگذاری دارایی های مالی دولت مانند سهام شرکت ها، اوراق قرضه و اوراق مشارکت است.

وی گفت: سرجمع کل بودجه 320 هزار میلیارد تومان است که پیش بینی می کنیم 2 درصد یعنی 6 هزار و 400 میلیارد تومان به آن اضافه شود.

نایب رئیس اوّل کمیسیون تلفیق بودجه 96 مجلس شورای اسلامی افزود: 2 میلیارد دلار مازاد از منابع صندوق توسعه ملی به نیروهای مسلح و موضوعات امنیتی و 500 میلیون دلار برای آبرسانی اختصاص داده می شود اما هنوز قطعی نشده است.

زارع گفت: تا سقف درآمد 18 میلیون تومان در سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی افزود: پیش بینی ما این است که 264 هزار میلیارد تومان از بودجه 320 هزار میلیارد تومانی سال 96 محقق شود.

زارع با اشاره به اینکه در بودجه سال 96 محدودیت دریافت تسهیلات از بانک توسعه اسلامی را برداشتیم، گفت: در سال های گذشته سقف تعیین کرده بودیم اما با توجه به اینکه پس از عربستان و قطر سومین سهامدار این بانک هستم این محدودیت را برداشتیم.

وی افزود: در بودجه سال 96 دولت می تواند تا سقف 50 میلیارد دلار از تسهیلات مالی فاینانس استفاده کند و این علاوه بر باقیمانده سهمیه سال های قبل است بنابراین در مجموع دولت می تواند 125 میلیارد دلار از فاینانس استفاده کند.

زارع در پاسخ به این پرسش که در لایحه بودجه برای توسعه مترو و حمل ونقل عمومی، بودجه خاص در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: بله. اوراق مشارکت 5 هزار میلیارد تومان است که 50 درصد آن تضمین دولت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار