کد خبر: 834611
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
نماینده مردم تبریز در مجلس تشریح کرد
نماینده مردم تبریز در مجلس در خصوص ارتباط بدهکار 40 هزار میلیارد ریالی با فریدون برادر رئیس جمهور گفت: یک واحد مسکونی به ارزش 14 میلیارد تومان توسط آقای دانیال‌زاده به اسم همسر آقای فریدون خریداری شده است و ما اسناد آن را به پیوست تذکر برای رئیس‌جمهور ارسال کردیم.

محمداسماعیل سعیدی  در جمع خبرنگاران در خبرگزاری تسنیم در تبریز بخشی از ارتباطات یکی از بدهکاران کلان بانکی با حسین فریدون برادر رئیس جمهور را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: موضوعی که سخنگوی قوه قضائیه در خصوص بدهکار کلان بانکی دانیال‌زاده با بیش از 40 هزار میلیارد ریال مطرح کردند می‌توان گفت این فرد از سالیان گذشته با بانک‌ها ارتباط داشته و خبرهای رسیده حاکی از آن است که بعضی از افراد دیگر با استفاده از ارتباط و اخذ وام‌ها و تسهیلات از طریق مسؤولان بانکی به این سرمایه رسیده است.

سعیدی گفت: پرونده دانیال‌زاده از طرف قوه قضاییه مطرح شد و نتایج آن به مردم اعلام خواهد شد و مسؤولیت اصلی قوه قضائیه است.

وی افزود: قوه قضائیه باید به این موضوعات به جد رسیدگی کند و اقتصاد و شبکه بانکی را از وجود چنین عناصر سوءاستفادگری مبرا سازند، اعمال این افراد بدهکاری، بی‌اعتمادی و رکود اقتصادی ایجاد کرده و باید برخورد و رسیدگی شود.

سعیدی با اشاره به اینکه موضوعات زیاد در خصوص ارتباط این فرد با برخی مسؤولان مطرح شده است، گفت: اخیرا تعدادی از نمایندگان تذکری به رئیس جمهور داده‌اند تا دستور دهند که فریدون که برادر رئیس‌جمهور است شائبه ارتباط با دانیال‌زاده رسیدگی شود.

وی افزود: قوه قضائیه به این موضوع رسیدگی می‌کند و رئیس‌جمهور باید شائبه‌ها افرادی مانند دانیال‌زاده و ارتباط آنها با فریدون رفع کند.

سعیدی گفت: اگر رئیس جمهور این موضوع را درست می‌داند اعلام کند اگر نه شائبه‌ها رفع شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارسال تذکر همراه با سند به رئیس‌جمهور گفت: این تذکر همراه با  چک 14 میلیارد تومان در وجه همسر آقای فریدون است و کپی چک را پیوست کردیم و به رئیس جمهور برای بررسی ارسال شد تا افکار عمومی روشن شود.

وی با بیان اینکه نفس اینکه نهاد ریاست جمهوری و حتی دستگاه‌های دیگر با وجود افرادی مانند فریدون و دانیال‌زاده که با استفاده از موقعیت اشخاص زمینه مفسده اقتصادی را ایجاد کند درست نیست، افزود: دانیال‌زاده شخصی است که از سالیان گذشته تا امروز تلاش کرده با ارتباط بتواند سرمایه جمع کند.

سعیدی ادامه داد: برخی افراد هوشیار بودند ولی برخی اینگونه نبودند و مدیرعامل سابق بانک ملت با دانیال‌زاده ارتباط داشته است که در این خصوص دستگیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در وجه چکی در تهران یک منزل در شمال تهران به نام همسر فریدون خریداری شده و به دنبال این ارتباط موضوعات دیگر نیز مطرح شده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: یک واحد مسکونی به ارزش 14 میلیارد تومان توسط آقای دانیال‌زاده به اسم همسر آقای فریدون خریداری شده است و ما اسناد آن را به پیوست تذکر برای رئیس جمهور ارسال کردیم.

سعیدی با بیان اینکه دانیال‌زاده با مدیرعامل سابق بانک ملت ارتباط داشته و برخی اخباری در دست داریم که ارقامی که به صورت درهم بوده از طریق شرکت پوششی بانک ملت در دبی به ایران آمده، است گفت: این مبالغ به ریال تبدیل شده و سود آن برداشته شده است و باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: اخبار رسیده نشان می‌‌دهد که دانیال‌زاده از بانک‌های دیگر نیز استفاده کرده است که صرفا بانک ملت بیان شده و مدیرعامل بانک ملت دستگیر شده و تبانی بین این دو فرد محرز شده است.

سعیدی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه چرا ریاست جمهوری به موضوع شفافیت درباره برادر خود تمایل ندارد، گفت: هیچ کس به ماست خود ترش نمی‌گوید و رئیس جمهور هم در خصوص شفاف‌سازی مسائل برادرش هیچ اقدامی نمی‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر