کد خبر: 834604
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه برخي از اظهارات آقاي ترامپ رنگ و بوي نژادپرستانه دارد و موجب جريحه‌دار شدن احساسات بسياري حتي در داخل امريكا شده است، گفت: از آن مهم‌تر، دامن زدن به «اسلام هراسي» است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي‌لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، با تسليت شهادت جمعي از آتش‌نشانان قهرمان در جريان حادثه پلاسكو، از قدرشناسي مردم نسبت به شهداي آتش‌نشان در حادثه اخير نيز تقدير كرد و با بيان اينكه وقوع اين حادثه درس بزرگي براي همه دستگاه‌ها است، افزود: تمامي نهادهاي حاكميتي، اعم از قضايي، اجرايي و تقنيني بايد به نحوي در جهت بهبود وضعيت ايمن‌سازي بناهاي تجاري و مسكوني همكاري كنند و در اين راستا همكاري مردم نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با بيان اينكه دستگاه قضايي صرفاً در چارچوب قوانين و مقررات مي‌تواند عمل كند، اظهار كرد: اينكه برخي تصور مي‌كنند با پلمب يك ساختمان همه مشكلات حل مي‌شود، تصور اشتباهي است. قطعاً راه‌حل معضل غيرايمن بودن ساختمان‌ها بستن راه كسب و كار مردم نيست. ايمن‌سازي، لوازم و راه‌هاي گوناگوني دارد و لازم است همه دستگاه‌ها با همكاري يكديگر و مردم و بدون فرافكني و سياست‌كاري، اجرايي شدن برنامه‌هاي مربوط به ايمن‌سازي ساختمان‌هاي مسكوني و تجاري را دنبال كنند.
  
تروريسم اسلامي زاييده غرب است
رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شروع كار دولت جديد امريكا از اول بهمن ماه، تصريح كرد: در ارزيابي و قضاوت نسبت به آقاي ترامپ و دولتش نبايد تعجيل كرد زيرا ابتدا بايد نحوه رفتار وي در داخل كشورش و در سطح بين‌المللي مشاهده شود، منتها اظهاراتي در همين ابتداي كار داشته است كه بايد به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد. آملي‌لاريجاني افزود: برخي از اظهارات آقاي ترامپ رنگ و بوي نژادپرستانه دارد و موجب جريحه‌دار شدن احساسات بسياري حتي در داخل امريكا شده است. از آن مهم‌تر، دامن زدن به «اسلام هراسي» است. گرچه هميشه تلاش مي‌كند كه ظاهراً نسبت به كل اسلام موضع‌گيري نكند اما همين به كار بردن عبارت «تروريسم اسلامي» نيز بسيار حائز اهميت است و به نوعي حاكي از اسلام‌هراسي است. رئيس دستگاه قضا خاطرنشان كرد: تروريسم اسلامي علاوه بر اينكه اصطلاح نامربوطي است، دقيقاً زاييده و دست‌پرورده خود غرب است، چنان‌كه اين واقعيت را آقاي ترامپ در رقابت‌هاي انتخاباتي به رقيب خود مي‌گفت كه داعش را شما خلق كرديد.
  
داعش و سلفي‌گري ربطي به اسلام ندارد
آملي‌لاريجاني با بيان اينكه داعش و سلفي‌گري افراطي هيچ ربطي به اسلام ندارد، به ترامپ توصيه كرد كه مراقب عوارض و عواقب اظهارات خود باشد زيرا سياست‌هاي اسلام‌هراسانه غرب و امريكا از سوي مسلمانان اين كشورها و ساير مسلمانان جهان بدون واكنش نخواهد ماند. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه ملت عزيز ايران، مقتدر و عزتمند است و بي‌توجهي به كرامت انساني و اسلامي اين ملت، سرنوشت پيشينيان را متوجه سردمداران غرب خواهد كرد، افزود: جمهوري اسلامي عزت ملي و ديني خود را با هيچ چيز عوض نخواهد كرد. گاهي دولتمردان امريكا و ساير كشورهاي غربي تلقي اشتباهي از ملت ايران دارند و متأسفانه برخي افراد در داخل نيز خواسته يا ناخواسته، علائم اشتباهي براي آنان ارسال مي‌كنند! هيچ‌كس منكر وجود اختلاف سليقه در كشور نيست اما بدانند همه جريان‌ها در حراست از امنيت ملي و مقابله با دشمن، نه تنها هيچ‌گونه اختلافي ندارند بلكه با يكديگر متحد هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار