کد خبر: 834582
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
مدير آفرينش‌هاي ادبي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از انتشار فراخوان شعر «حرفه: جان‌فشان» ويژه آتش‌نشانان شهيد خبر داد.
به گزارش «جوان» به نقل از رسانه خبري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، محمدمهدي صميمي، مدير آفرينش‌هاي ادبي سازمان فرهنگي هنري با تسليت گفتن شهادت آتش‌نشانان غيور کشورمان گفت: بار ديگر در حادثه آتش‌سوزي ساختمان پلاسکو شاهد رشادت‌ها و ازخودگذشتگي‌هاي نيروهاي امدادي و آتش‌نشانان عزيز بوديم و اين موضوع دل مردم کشور و به ويژه شهروندان تهران را به درد آورده است.

محمدمهدي صميمي با تأکيد بر رسالت سازمان فرهنگي هنري در حوادث و آسيب‌هاي شهري تصريح کرد: از آنجايي که هنرمندان به نوعي امدادگران فوريت‌هاي فرهنگي هنري هستند، مديريت آفرينش‌هاي ادبي سازمان فرهنگي هنري فراخوان شعري با عنوان «حرفه: جان‌فشان» را با موضوع فداکاري و ايثار مجاهدان آتش‌نشان و امدادگر منتشر کرد.
وي افزود: اين فراخوان شعر با موضوع گراميداشت شهداي آتش‌نشان به همت سازمان فرهنگي- هنري برگزار مي‌شود تا التيامي بر زخم خانواده‌هاي داغدار اين حادثه باشد و مجاهدت شهدا و ايثارگران اين حادثه در تاريخ ماندگار شود، چون اگر آثار هنري در اين حوزه توليد شود، با توجه به اهميت آن حتماً در تاريخ خواهد ماند. از جهتي آسيب‌هاي گوناگون رواني‌اي که به اجتماع وارد شده، حتماً بايد مورد پرداخت هنري قرار گيرد.

به گفته مدير آفرينش‌هاي ادبي سازمان فرهنگي- هنري مدت ارسال آثار براي همايش شعري «حرفه: جان‌فشان» از روز سوم تا ۱۶ بهمن‌ماه تعيين شده و محدوديتي براي قالب‌هاي شعري وجود ندارد. پس از داوري آثار، شب‌شعري با حضور خانواده‌هاي داغدار برگزار مي‌شود تا اين اشعار قرائت شود و اشعار برگزيده در قالب کتاب شعري چاپ خواهد شد. علاقه‌مندان به شعر مي‌توانند آثار خود را از راه ايميل ارسال کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار