کد خبر: 834573
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
توليد نخستين خودروي داخلي با 4 ايربگ و سانروف
گروه صنعتي ايران خودرو در ماه‌هاي پاياني سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل و با استفاده از فضاي ايجاد شده در پسابرجام موفق شد گامي مهم در استفاده از توانمندي‌هاي داخلي مهندسان و متخصصان كشور بردارد...
گروه صنعتي ايران خودرو در ماه‌هاي پاياني سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل و با استفاده از فضاي ايجاد شده در پسابرجام موفق شد گامي مهم در استفاده از توانمندي‌هاي داخلي مهندسان و متخصصان كشور بردارد و مدل جديدي از دو محصول قبلي خود را كه در مركز تحقيقات ايران‌خودرو طراحي شده بود به بازار عرضه كند. گروه صنعتي ايران‌خودرو توانست به منظور حفظ سهم خود در بازار خودروهاي كلاس C و پاسخگويي به خواست مشتريان مبني بر استفاده از محصول مناسب براي خانواده، پژو 207i  را به صورت صندوقدار طراحي كرده و به مرحله تجاري‌سازي برساند. همچنين به منظور افزايش سهم برند ملي در سبد محصولات خود خودروي دنا را به صورت فيس ليفت يا طراحي مجدد با عنوان دنا پلاس به مشتريان علاقه‌مند به اين خودرو عرضه كند.
گروه صنعتي ايران خودرو توسعه و طراحي محصول را از اهداف راهبردي خود قرار داده كه برمبناي آن دو محصول جديد را وارد بازار خواهد كرد. دنا پلاس تا پايان امسال و پژو 207i   صندوقدار در نيمه نخست سال آينده تجاري‌سازي و روانه بازار خواهد شد.
 
منحصر‌‌به‌‌فرد در جهان
محصول جديد 207i  صندوقدار از امكانات روز و مدرني برخوردار است. اين محصول براساس خواست و نياز بازار خودروهاي كلاس C و ارائه محصولي جادار براي خانواده‌ها با رعايت استانداردها و قوانين جاري پژو طراحي شده و با تغييرات و آپشن‌هاي جديد وارد بازار مي‌شود.  اين خودرو براساس تمايل مشتريان ايراني به خريد خودروهاي صندوقدار طراحي شده تا گامي جديد در راستاي افزايش رضايت مشتريان و حفظ سهم بازار برداشته شود.
207i   براساس توانمندي‌هاي متخصصان مركز طراحي و توسعه محصول ايران خودرو طراحي شده است. قطعات اين محصول مشتمل بر 40 قطعه و مجموعه‌هاي جديد و تعداد 165 قطعه و مجموعه مشترك با 206 صندوقدار با بهره‌گيري از توان شركت ساپكو و سازندگان داخلي توليد و تأمين مي‌شود. در اين راستا از توانمندي سازندگان قطعات و مجموعه‌هاي هاچ بك و سازندگان جديد براي قطعات جديد استفاده خواهد شد.

از اصلي‌ترين قطعاتي كه براي اين محصول طراحي شده مي‌توان به قطعات بدنه‌اي شامل قطعات داخلي در‌‌هاي جانبي و تغييرات در صندوق، چراغ‌هاي عقب جديد، سپر عقب جديد، غربيلك فرمان چرمي با كليدهاي كنترلي، دوربين ديد عقب جديد، آيينه‌هاي جانبي تاشو، اسپويلر، دسته راهنماي جديد، قاب ستون‌هاي جديد، رينگ‌هاي طرح جديد، دستگيره صندوق عقب، شبرنگ روي سپر عقب، دسته سيم شامل دسته سيم داخل اتاق و در‌هاي جانبي اشاره كرد.  با توجه به اهميت اتمام پروژه و عرضه محصول در زمان تعيين شده درحال حاضر برنامه زمانبندي اجراي پروژه براساس استانداردهاي تكوين محصول شامل فازهاي طراحي، قالبسازي، صنعتي‌سازي و تجاري‌سازي (انجام تست‌هاي ارزيابي محصول، صحه‌گذاري و فرآيند اخذ مجوز شماره‌گذاري) با همكاري مشترك با معاونت‌هاي مهندسي، كيفيت ايران خودرو، شركت ساپكو و سازندگان قطعات و مجموعه‌هاي جديد تهيه شده است.  براي اجرايي‌سازي پروژه نيز فعاليت‌هاي مختلفي انجام شده است. در ابتداي امر استراتژي و راهبردهاي كلان محصول پژو 207 صندوقدارشامل استراتژي‌هاي كيفي، قوانين و مقررات و استانداردهاي بازار هدف ويژگي‌هاي مورد نظر محصول آماده‌سازي شده است.
تعريف محصول در سطح خودرو، انتخاب استايل نهايي و تعريف محصول در سطح سيستم از ديگر اقدامات انجام شده است. دراين مرحله از پروژه مشخصات كيفي و ظاهري خودرو، رندرهاي مورد نظر براي قطعات استايلي مانند اسپويلر، سپرهاي عقب و شبرنگ تهيه و به سازندگان ارائه شده است. از ديگر محصولات مورد نظر كه مشخصات آن به سازندگان و تأمين كنندگان اعلام شده فيچرهاي جديدي براي خودرو مانند آيينه‌هاي تاشو، دوربين ديد عقب است.  همچنين مشخصات فني محصول، برنامه صحه‌گذاري محصول و قطعه، برنامه زمانبندي انجام تست‌هاي خودرويي و قطعه‌اي و طرح كيفيت طراحي نيز تهيه شده است.

تكميل ارزيابي فني و اقتصادي و تعريف محصول در تمامي سطوح قطعه، سيستم و خودرو نيز از ديگر فعاليت‌هاي انجام شده در اجراي پروژه طراحي و توليد محصول 207i   است كه براساس تعريف محصول، ارزيابي‌هاي فني اقتصادي لازم براي پروژه شامل ميزان سرمايه‌گذاري‌هاي لازم توسط ايران خودرو، ساپكو و سازندگان انجام شده است.  طراحي قطعات و مجموعه‌ها مرحله و فاز ديگري از اجراي پروژه توليد 207i   است. درحال حاضر فعاليت طراحي جزئيات و آناليز مهندسي نقشه‌هاي اوليه و راهنماي مونتاژ اوليه و ساخت نمونه براي تست‌هاي ارزيابي انجام شده و تغييرات لازم در طراحي در دست انجام است.  برخي فعاليت‌ها در اين بخش انجام شده و نقشه و مدارك آن براي شروع قالب‌سازي به شركت ساپكو به عنوان تأمين‌كننده ارائه شده است.  با آغاز مرحله تست‌هاي صحه‌گذاري و ساخت نمونه، مقدمات لازم براي آناليز مهندسي انجام شده و نمونه قطعات پرتوتايپ براي بررسي روي خودرو و نهايي‌سازي نقشه و طرح انجام شده است. نمونه خودروهاي مورد نياز براي انجام تست‌هاي صحه‌گذاري مطابق برنامه نيز در حال انجام است.
 
اولين خودروي ملي مجهز به سانروف
پس از عرضه موفق محصول دنا به بازار، براساس نيازهاي مشتري و به منظور ارائه محصولي فراتر از استانداردهاي ايمني با كيفيت بيشتر و همچنين با هدف عرضه محصولي قابل رقابت با محصولات روز دنيا كه برخوردار از ويژگي‌هاي منحصر‌به‌فرد ظاهري و امكانات رفاهي و ايمني باشد، پروژه ارتقاي دنا با عنوان ايكس90 در مركز طراحي و توسعه محصولات ايران‌خودرو تعريف شد.
خودروي ملي دنا كه گروه صنعتي ايران خودرو بر حفظ و افزايش سهم آن در سبد محصولات خود تأكيد دارد، طبق نظر و خواست مشتريان بازطراحي شد. ايربگ جانبي و سانروف، دنا را در ميان خودروهاي ساخت داخل متمايز و سرآمد كرده است. دناپلاس با اين امكانات در سطح مطلوبي از استانداردهاي ايمني قرار گرفته است. اين خودرو كه با نصب كيسه‌هاي هواي جانبي، با چهار ايربگ وارد بازار مي‌شود به دست تواناي متخصصان و مهندسان ايران خودرو طراحي شده است. در اين ميان صرفاً در ساخت ماشين‌آلات مورد نياز خط جديد توليد همكاري‌هايي با شركت‌هاي بين‌المللي صورت گرفته است.
دناي فيس‌ليفت شده با بهبودهايي نسبت به مدل قبلي به بازار مي‌آيد. دوربين ديد عقب و جايگزيني سيستم چندرسانه‌اي جديد با مالتي مدياي فعلي از ويژگي دنا پلاس است. تغيير گرافيك داخلي چراغ‌ها، باعث جذابيت بيشتري در دنا شده و البته شكل كلي چراغ و ابعاد فيزيكي آن بدون تغيير مانده است. افزودن لامپ‌هاي ال‌اي‌دي به خودرو به عنوان چراغ ديد در روز يا روزنما و چراغ‌هاي كوچك از جنس نئون كه در خودروهاي روز دنيا مثل آئودي، ب‌ام‌و و مرسدس بنز هم ديده مي‌شوند از جمله تغييرات در چراغ‌هاي اين خودرو به شمار مي‌رود. در چراغ عقب نيز تغييراتي ديده مي‌شود كه كمتر از چراغ‌هاي جلو است. طراحي خطوط روي درهاي جانبي دنا پلاس مانند خودروهاي مدرن امروزي و امتداد آن به روي گل‌گير عقب از ديگر بهبودهاي صورت گرفته در دناست.
استايل خودرو به صورت كامل توسط متخصصان طراحي صنعتي مركز طراحي و توسعه محصولات ايران خودرو انجام شده است. طراحي و توسعه اجزاي بدنه شامل 85 قطعه جديد بدنه توسط متخصصان و كارشناسان مركز تحقيقات ايران خودرو صورت گرفته و طراحي و توسعه 159 مكانيسم قطعات تزئينات داخلي و خارجي توسط متخصصان و كارشناسان مركز تحقيقات ايران خودرو با همكاري و مشاركت تأمين‌كنندگان انجام شده است.
در زمينه صنعتي‌سازي پروژه، جيگ و قالب‌سازي، طراحي و نصب و راه‌اندازي تجهيزات خط توليد نيز فعاليت‌هاي مختلفي با همكاري متخصصان ايران‌خودرو با شركت تام، آيكيد و شركت معتبر خارجي صورت گرفته است.
گروه صنعتي ايران‌خودرو به عنوان بزرگ‌ترين خودروساز خاورميانه با اعتقاد بر همت جمعي و عزم راسخ مسير پيشرفت و توسعه صنعت كشور را برگزيده و از تمام امكانات خود براي دستيابي به اهداف تعيين شده در سند چشم‌انداز صنعت خودروي كشور استفاده مي‌كند. اين شركت با ارائه محصول جديد مورد نظر و خواست مشتري در كلاس‌هاي مختلف درصدد است سهم محصولات خود را در بازار افزايش دهد و رضايت مشتريان در بخش‌هاي مختلف بازار را تأمين كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار