کد خبر: 834566
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
زنگ انقلاب روز ۱۲ بهمن در مدارس نواخته مي‌شود
مسئول كميته فرهنگيان و دانش‌آموزي ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي، از نواختن زنگ انقلاب در 12 بهمن ماه و اجراي سرود 1357 نفري در 22 بهمن خبر داد.
مهدي فيض، معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش در نشست خبري برنامه‌هاي كميته فرهنگي و دانش‌آموزي ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي كه در دفتر مركزي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار شد، گفت: آن چيزي كه مد‌نظر ما هست، اين بوده كه دهه فجر به عنوان يك خاطره شيرين در ذهن دانش‌آموزان باشد و اين بازه زماني همراه با شور و نشاط، ظهور و بروز استعدادها و ظرفيت‌هاي دانش‌آموزان باشد.
وي با بيان اينكه براي دهه فجر به دو مقوله توجه داريم، گفت: برخي به دنبال خباثت‌زدايي از دوران شاهنشاهي هستند و برخي در تلاشند كه حس ناكارآمدي نظام را القا كنند كه با اين مقوله مقابله مي‌كنيم.

فيض به برنامه تجديد ميثاق دانش‌آموزان و فرهنگيان با آرمان‌هاي بنيانگذار كبير انقلاب در روز ۱۸ بهمن در حرم مطهر امام خميني(ره) خبر داد و افزود: برگزاري مهماني لاله‌ها و عطرافشاني و گل‌افشاني مزار شهدا نيز توسط دانش‌آموزان در چهاردهم بهمن ماه در سراسر كشور برگزار مي‌شود.
وي از مراسم نواختن زنگ انقلاب در ساعت ۹:۳۳ روز ۱۲ بهمن در مدارس كشور خبر داد و اظهار داشت: از اولياي مدرسه خواسته شده است كه در اين روز به تبيين فلسفه وجود انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن براي دانش‌آموزان بپردازند.

مسئول كميته فرهنگيان و دانش‌آموزي ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي ادامه داد: حضور يكپارچه و تأثيرگذار فرهنگيان و دانش‌آموزان در نماز جمعه در روز پانزدهم بهمن‌ماه از ديگر برنامه‌هاي ما هست.
وي به برنامه راهپيمايي 2 هزار و 200 نفري ورزشكاران نوجوان و دانش‌آموز در يوم‌الله ۲۲ بهمن اشاره كرد و گفت: برپايي ايستگاه‌هاي فرهنگي در مسير راهپيمايي ۲۲ بهمن از ديگر برنامه‌هاي وزارت آموزش و پرورش است.
فيض به برنامه پرسش و پاسخ و گفت‌وگوهاي آزاد دانش‌آموزي اشاره كرد و افزود: برگزاري جلسه نقد آزادانه با عنوان «نقد مؤدبانه» به مدارس توصيه شده است.
وي افزود: به مدارس توصيه شده است برگزاري اردوهايي به مراكز علمي و صنعتي را در برنامه خود داشته باشند؛ البته مراكز علمي و صنعتي كه بعد از انقلاب پايه‌گذاري شده يا توفيقات بزرگي كسب كرده‌اند.

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: بازديد از موزه عبرت در تهران و نمايشگاه سيار موزه عبرت در برخي استان‌ها از ديگر مواردي است كه اجراي آن به مدارس توصيه شده است.
وي افزود: برپايي صبحگاه مشترك تشكل‌هاي دانش‌آموزي، برگزاري زنگ انشا با موضوع مرتبط به انقلاب اسلامي، برگزاري نمايشگاه كتاب در مدارس، برگزاري نشست‌هاي تبيين اعتدال، اخلاق و قانون‌گرايي ويژه فرهنگيان، برگزاري گروه سرود ۱۳۵۷ نفري دانش‌آموزان در راهپيمايي يوم‌الله ۲۲ بهمن در استان‌ها از ديگر برنامه‌هاي كميته فرهنگيان و دانش‌آموزي ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي است.
فيض به برنامه‌هايي كه براي دانش‌آموزان عشايري در دهه فجر برگزار مي‌شود، اشاره كرد و گفت: كلنگ‌زني پنج پروژه در مناطق نورآباد، عنبرآباد، بافت، ريگان و سيرجان در كرمان، افتتاح هشت پروژه آموزشي شامل يك پروژه در كهنوج، دو پروژه در سيرجان، يك پروژه در فسا و چهار پروژه در آذربايجان غربي، افتتاح پروژه مركز رفاهي و آموزشي فرهنگيان در خوزستان از جمله اين برنامه‌هاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار