مسئولان ورزش بايد توجه بيشتري به باشگاههاي بازيکنساز كنند. باشگاه مقاومت تهران که يکي از باشگاههاي استعدادياب و پرورش بازيکن به شمار ميآيد و بازيکنان بزرگي از جمله سيدمهدي رحمتي، روزبه چشمي، ارسلان مطهري و چندين بازيکن مطرح ديگر را به جامعه فوتبال ايران تحويل داده و نقش مهمي در فوتبال ملي دارد. در واقع باشگاه فوتبال مقاومت تهران كه با کمترين هزينه بيشترين بازدهي را داشته، مصداق بارز «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» است. باشگاه مقاومت اگرچه وابسته به نيروهاي مسلح است، اما ثابت كرده متعلق به همه اقشار جامعه است و در اين راستا اولويتي ندارد. باشگاه مقاومت طي اين سالها با اين نگاه كه ما از خانواده بسيج هستيم و مردم ما هم بسيجي و ميتوانند از آن استفاده کنند. به همه اقشار جامعه خدمترساني كرده و با استخدام مربيان قابل اتكا و استفاده بهينه از آنها، خروجي خوب و قابل قبولي داشته است. در قبال اين خدمات به فوتبال ايران، انتظار ميرود وزرات ورزش، فدراسيون فوتبال و دستاندرکاران به اين تيمهايي که به معناي واقعي سازنده هستند و فقط در حد تيمداري حركت نميكنند، توجه ويژه داشته باشند.
خروجي هر ساله تيمهايي چون مقاومت كه در ردههاي مختلف ملي از اميد و جوانان و نوجوانان گرفته تا ليگ برتر و باشگاهها ديده ميشوند، نشان ميدهد كه مسئولان بايد رسيدگي بيشتري به اين باشگاهها داشته باشند تا چه از لحاظ مالي و چه در زمينههاي ديگر بتوانند اين روند رو به رشد را ادامه داده و هر ساله خروجي آنها بيشتر شود و بازيکنان بيشتري را تحويل فوتبال ايران دهند. مشکل اين است که رسانهها بيشترين سهم را براي ليگ برتر فوتبال قائل هستند. اولويت اول رسانهها ليگ برتر شده است و خبري از فوتبال پايه نيست. رسانهها بايد براي فوتبال پايه صفحات اختصاصي داشته باشند و به بحث باشگاههايي که ميتوانند بازيکن توليد کنند ورود كرده و آنها را به ادامه اين راه تشويق كنند. باشگاههايي مانند بارسلونا و آژاکس کارخانه بازيکنسازي دارند و از بازيکنان خود استفاده ميکنند و سالانه چندين ميليارد بازيکن ميفروشند. باشگاههايي مثل مقاومت هم همين كار را ميکنند، ولي چون مسئولان بها نميدهند بازدهي کافي ندارند.