کد خبر: 834549
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
صدای عدالت‌طلبی از خانه ملت به گوش رسید
‌آقاي رئيس‌جمهور براي حفظ حيثيت خود و دولتش، فرد متهم نزديك به خودش را از كار بركنار و اجازه دهد دستگاه قضايي با او برخورد كند.
‌آقاي رئيس‌جمهور براي حفظ حيثيت خود و دولتش، فرد متهم نزديك به خودش را از كار بركنار و اجازه دهد دستگاه قضايي با او برخورد كند.
به گزارش فارس، محمد دهقان نماينده مردم طرقبه و چناران در مجلس شوراي اسلامي درباره لزوم رسيدگي به اتهامات يكي از نزديكان رئيس‌جمهور گفت: اخباري الان رسيده و يكي از بالاترين مقامات قضايي هم بر آن صحه گذاشته است كه روابط مشكوك مالي بين يكي از نزديكان آقاي رئيس‌جمهور با يكي از متهمان مفاسد اقتصادي كه الان دستگير شده و در زندان است، ‌وجود دارد.  عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس گفت: به نظر من جا دارد آقاي رئيس‌جمهور براي حفظ حيثيت دولت و خودش اين فرد نزديك به خودش را از كار بركنار و اجازه دهد دستگاه قضايي با او برخورد كند.
وي اضافه كرد: در مجلس گذشته وقتي اتهاماتي متوجه معاون اول رئيس‌جمهور سابق بود، در آن مورد هم تقاضا داشتيم كه بدون اغماض با وي برخورد شود اما قوه قضائيه صبر كرد تا دوره رياست جمهوري قبلي تمام شود، بعد با معاون اول سابق برخورد كرد كه اين ابهامات زيادي را درباره قوه قضائيه ايجاد مي‌كند.
دهقان گفت: به نظر ما قوه قضائيه نبايد اغماض كند،  بايد رو دربايستي را كنار بگذارد و وقتي فردي متهم است و روابط مشكوكي بين او و يكي از متهمان فساد اقتصادي وجود دارد و همانطور كه رئيس سازمان بازرسي كل كشور نيز گفت كه برخي انتصاب‌ها مستقيماً با نظر اين فرد نزديك به رئيس‌جمهور صورت گرفته و يك مجموعه انسان‌هاي ناسالم به كارهاي بزرگ بانكي گماشته شده‌اند و حتي بحث‌هايي وجود دارد كه روابط بسيار ناسالمي براي پست فروشي وجود داشته و حتي در قضيه بانك ملت كه فساد بانكي و ارزي صورت گرفته بود و مديرعامل بانك دستگير شد، اينكه آن مديرعامل ناسالم به آنجا منصوب شده و چه كسي پشت صحنه بوده كه ايشان را نصب كرده و چه روابطي موجب نصب ايشان شده و چه اثري داشته در وام‌هاي مفسده‌آلودي كه بعداً توسط بانك به آن كساني كه مديرعامل سابق بانك ملت را بر آن كار گمارده بودند داده بودند، اينها مسائلي نيست كه قوه قضائيه نسبت به آن شكيبايي نشان دهد.
عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس گفت: اين مسئله در كميسيون قضايي هم بايد بررسي شود و از منظر نظارتي بايد از قوه قضائيه بخواهيم كه معلوم شود چه اتفاقي افتاده است و لايه‌هاي پنهان پرونده اين نزديك به رئيس‌جمهور و انتصاباتي كه توسط او صورت گرفته و مابه‌ازايي كه توسط او به خودش يا افراد نزديك خانواده‌اش رسيده، كاملاً افشا و روشن شود.
وي بر ضرورت رسيدگي قوه قضائيه به اين مسئله تأكيد كرد و اظهار داشت: مهم‌ترين نياز امروز كشور براي مبارزه با فساد شفافيت است يعني افراد نبايد بتوانند در پنهان روابط مفسده‌آلود اقتصادي داشته باشند و حتي افرادي را به كاري بگمارند و در قبال گماشتن افراد بر مسئوليتي سودهاي كلاني را به جيب خودشان يا اطرافيانشان بريزند چراكه اين اتفاقات خيلي براي كشور خطرناك و نگران‌كننده است.
دهقان گفت: متأسفانه اخباري در دست است كه اين اتفاقات افتاده و انتظار ما اين است كه قوه مجريه بدون ترديد و بدون درنگ با فردي كه اين اتهامات متوجه اوست برخورد كند و قوه قضائيه هم ملاحظه كسي را نكند چراكه همه در كشور در برابر قانون يكسان هستند.
   نمایندگان دیگر درباره فساد فریدون چه گفتند
سيدجواد ابطحي نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به روابط مالي حسين فريدون برادر رئيس‌جمهور با برخي متخلفان بانكي كه اكنون در بازداشت هستند، گفت: آقاي فريدون جهت برخي انتصابات به بانك مركزي و نهادهاي ديگر فشار وارد مي‌كرد.  وي با ذكر اين نكته كه بعضي اتهامات مالي حسين فريدون را بايد از طريق همسر وي پيگيري‌كرد، بيان داشت: جمعي از نمايندگان مجلس در تذكري به رئيس‌جمهور عنوان كردند كه فريدون به كمك همسرش و با دو فقره چك 6 و 8 ميليارد توماني منزلي را در يكي از مناطق مرفه تهران دريافت كرده است و در اين راستا از رئيس‌جمهور مطالبه‌رسيدگي كرده بودند.  ابطحي با تأكيد بر اينكه قوه قضائيه نبايد هيچ‌گونه اغماضي در رسيدگي به پرونده‌هاي تخلفات وابستگان مقامات داشته باشد و نيز نبايد فقير و غني و ضعيف و قوي براي وي تفاوت كند، گفت: آقاي حسين فريدون نبايد هيچ‌گونه حاشيه امني براي خود داشته باشد.
وي تصريح كرد: به آقاي روحاني توصيه مي‌كنيم به منظور بازسازي چهره دولت و نيز با توجه به تأكيد خود او بر اجراي حقوق شهروندي، اجازه دهد به پرونده برادرش رسيدگي شود.
نماينده خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي با يادآوري مطالبه افكار عمومي در زمينه رسيدگي به اتهامات حسين فريدون دستيار ويژه رئيس‌جمهور گفت: حاشيه‌هاي فريدون چهره دولت را خدشه‌دار كرده است، از اين رو رئيس‌جمهور بهتر است خودش خواهان رسيدگي به پرونده برادرش شود.
محمداسماعيل سعيدي نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي گفت: قوه قضائيه بايد در مورد ارتباط حسين فريدون با دانيال‌زاده روشنگري‌هاي لازم را داشته باشد و اين موضوع را به جد مورد بررسي قرار دهد.  
وي افزود: 46 نفر از نمايندگان پيش از اين در تذكري كتبي به رئيس‌جمهور خواستار روشن شدن ارتباط حسين فريدون با دانيال‌زاده و معرفي فريدون در همين راستا به قوه قضائيه شده بودند.  نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بايد شائبه‌هايي كه در خصوص ارتباط حسين فريدون با دانيال‌زاده است، مشخص شود و شفاف‌سازي‌هاي لازم در ارتباط با اين دو نفر صورت بگيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار