کد خبر: 834525
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
آتش نشان، شغلی که با وداع جانسوز شهدای آتش نشانی، این روزها موضوع داغ بیشتر انشاء ها در مدارس شده است، انشاء هایی که می گویند: آن مرد آتش نشان بود .
در ساعت 7 و 59 دقیقه صبح پنج شنبه 30 دی ماه، آتش در ساختمان پلاسکو زبانه کشید که در میان تلی از آتش و دود فرشتگان قرمزپوش با چهره‌های سیاه از دود و گاه زخمی بی وقفه برای فروکش آتش زبانه کشیده ساختمان قدیمی پلاسکو تلاش می کردند، آتش نشانانی که از جان گذشتگی و ایثار را سرلوحه کار خود قرار دادند و با شجاعتی مثال زدنی حماسه ای در این عصر بی رحمی و روابط سرد انسانی خلق کردند.

با وجود تلاش های ستودنی این قهرمانان مبارزه با آب و آتش به یکباره و در کمال ناباوری پس از نزدیک به 4 ساعت مبارزه بی وقفه ناگهان این ساختمان فولادی همراه با شجاع مردان دلیرش فرو ریخت و ویرانه عظیمی از خود بر جای گذاشت. 

این روزها آتش  نشان همان سنگر سازان بی سنگر همان جهادگران بی ادعا با داغ شعله های سهمگین آتش بر تنشان خود موضوع داغ انشاء اغلب مدارس شده اند ، انشاء هایی که در پایان بیشتر آنها دانش آموزان چه پاک و بی آلایش و قلبا ازخدا سلامتی آن ده ها تن از قرمز پوشان ناجی را میطلبند که هنوز خبری از تن گمشده زیر تلی از دودو و آتش و آوار نشده ، تابلکه حتی خبری دل پر تشویش خانواده و میلیونها ایرانی را آرام کند .

طبق این گزارش : از همان روز شنبه حرکت خود جوش بیشتر دانش آموزان کشور هم برای ادای احترام به روح شهدای آتشنشانی که حتی به رغم شدت آثار سوختگی برچهره خسته شان هنوز هویت برخی هایشان مشخص نیست ، مراسم های مختلفی را به همت مربیان مدارس خود برپا می کنند ، انشاء و نامه مینویسند و ازاندوهشان نسبت به شهدای آتش نشان مینویسشند. 

بخشهایی از انشاء یک کودک 7 ساله برای آتش نشانان : 
آن مرد آتش نشان بود.
اوبرای کمک به مردم آمده بود.
مردم داد می زدند و ترسیده بودند .
اما آتش نشان نترسید.
ما دانش آموزان، آتش نشان را دوست داریم.
اورا از یاد نمی بریم.
امید و آرزوی من این است که آنان که زیر آوار و آتش هستند زنده بمانند...

هنوز هم امید دارند، کسی برایشان شغل آتش نشانی را معنی و یا دیکته نکرده است بلکه همه دانش آموزان با فداکاریهایی که دیده اند زحمات، سختی ها و ئداع یک آتش نشان را می شناسند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار