کد خبر: 834496
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: اقدامات مناسبی در راستای کنترل و پیشگیری از ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل اعمال شده است.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل،مجید خدابخش در جلسه ستاد کنترل و پیشگیری  از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات مناسب و اساسی در راستای کنترل و پیشگیری از ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل اعمال شده ‌تا بتوانیم از این طریق مطالبات و نگرانی‌های مردم را برطرف سازیم و در راستای رضایت آنان گام برداریم.

وی افزود: باید تمامی اقدامات و تمهیدات لازم برای کنترل، پیشگیری و مصونیت‌سازی استان اردبیل از ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اعمال شود و  انتظار می‌رود که در این راستا فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان همکاری همه‌جانبه‌ای برای تحقق اهداف ما داشته باشند و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکنند.

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر فقط 2 مورد مشکوک در استان مشاهده شده بود که ‌هیچ جای نگرانی نیست و اقدامات ضدعفونی و معدوم‌سازی به طور کامل انجام شده ‌که امیدواریم با اطلاع‌رسانی به موقع و سریع بتوانیم از حیث پاکسازی طیور به طور کامل باخبر شویم.

خدابخش تصریح کرد: انتظار می‌رود که اطلاع‌رسانی و آگاهی کاملی در راستای پیاده‌سازی اقدامات کنترلی و پیشگیرانه به ویژه برای صاحبان صنایع مرغداری در سطح استان انجام شود تا بتوانیم از این طریق موارد مشکوک را هر چه سریع‌تر شناسایی کرده و اقدامات لازم و اساسی را در اسرع وقت برای کنترل وضعیت موجود انجام دهیم.

وی بیان کرد: کنترل دقیق محموله‌های طیور در ورودی‌های استان اردبیل و خروجی‌های استان‌های همجوار از جمله اهداف مهمی است که باید در اولویت کاری قرار بگیرد تا بتوانیم از این طریق از بروز مشکلات پیش‌بینی شده و  شیوع این بیماری تا حد امکان جلوگیری کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر