کد خبر: 834493
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: براساس هماهنگیهای انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوا پروژه‌های زیست‌محیطی برای کاهش آلایندگیهای در اردبیل تعریف و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل،محمد خداپرست در نشست با مدیر شرکت نفت اردبیل با اشاره به اصل 50 قانون اساسی و ضرورت مشارکت همگانی در حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: تلاش برای کاهش آلودگی هوا نیازمند عزم و اراده عمومی است و امیدواریم با نصب ایستگاه سنجش کیفی هوا در مرکز شهر اردبیل بتوانیم به شکل موثرتری به پایش آلاینده‌های هوا بپردازیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین محیط زیست استان و شرکت نفت اردبیل تصریح کرد: هدف از امضای این تفاهم نامه بهبود و اصلاح الگوی مصرف انرژی از طریق افزایش دانش و فرهنگ زیست محیطی اقشار مختلف و جلب مشارکت مردمی در زمینه استفاده بهینه از انرژیهای تجدیدناپذیر فسیلی و معرفی انرژی‌های نو است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: براساس توافقات انجام شده ارتقا دانش زیست محیطی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل، تعریف پروژه‌های زیست‌محیطی در سطح استان در راستای کاهش آلایندگی‌ها و اجرای کارگاه و گردهماییهای مشترک با موضوعات مرتبط به حفاظت از محیط زیست در استان انجام می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل نیز در این دیدار گفت: تعیین روز ملی هوای پاک در تقویم کشور نشان دهنده اهمیت این موضوع و توجه بیشتر به کاهش آلودگی هوا است و باید همگان در این راستا تلاش همه‌جانبه ای انجام دهند.

سیدحجت مدنی بیان کرد: این شرکت به حفظ محیط زیست به عنوان یک اصل اساسی نگاه می کند و اجرای مرحله اول طرح کهاب در استان اردبیل نیز در همین راستا صورت گرفته است که اهداف اصلی طرح ملی کهاب کاهش تبخیر بنزین و در نهایت استحصال مایع بنزین از بخار تولید شده در راستای کاهش اثرات نامطلوب اقتصادی، فیزیولوژیکی و زیست محیطی است.

وی از وجود 62 جایگاه CNG در سطح استان اردبیل خبر داد و افزود: استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک در وسایل نقلیه نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا ایفا می‌کند و باید تلاش شود تا با برنامه‌ریزیهای لازم زمینه برای افزایش استفاده از گاز طبیعی در وسایل نقلیه فراهم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر