کد خبر: 834454
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
«خندوانه» شب گذشته متفاوت‌ترین برنامه خود را روی آنتن شبکه نسیم برد.
باشگاه خبرنگاران جوان: شب گذشته برنامه «خندوانه» بدون حضور تماشاگر روی آنت رفت. برای ادای احترام به آتش‌نشان‌های فداکار حادثه پلاسکو، روی هر صندلی شاخه گل و کلاه آتش‌نشانی گذاشته شده بود.  
 
رامبد جوان در ابتدای این برنامه گفت: خندوانه همیشه درباره فواید خندیدن حرف زده است و همیشه سعی کرده، حال دل‌هایمان را خوب کند؛ اما امشب خندوانه به شکل دیگری می‌خواهد حال همه را خوب کند.
 
وی ادامه داد: حادثه‌های تلخ این مدت بخصوص ریزش ساختمان پلاسکو، بهانه‌ای شد خودمان را بهتر نگاه کنیم. درباره یکسری از رفتارهای خود بگوییم چرا؟ ما متاسفانه در کنار همه مردم و شهروندان عزیزمان، قهرمان‌هایی را از دست دادیم که این فقدان برای ما ناگوار است.  

این برنامه را با صندلی‌های خالی از تماشاگر پخش می‌کنیم؛ به یاد جای خالی قهرمانان عزیزی که دیگر بین ما نیستند.  

این بار «خندوانه» نمی‌خندد؛ البته برنامه را به روح این قهرمانان تقدیم می‌کند.

در ادامه برنامه کلیپی از عکس‌های ساختمان پلاسکو و تلاش آتش نشانان با آهنگ محسن چاوشی پخش شد.  
 
جوان در ادامه برنامه در خصوص رفتارهای برخی مردم گفت. اینکه پلاسکو سوخت و این وسط عده‌ای رفتند، عکس‌های شاد سلفی گرفتند! برخی با تجمع خود امدادرسانی را مختل کردند. جوان در ادامه اظهار داشت: ما درک می‌کنیم بخش عمده مردم، کسانی بودند که عزیزشان آنجا بود و البته کسبه آن ساختمان. البته در این مدت شاهد اتفاق‌های خوبی مثل اهدای خون و پیام‌های همدردی مردم هم بودیم.  
 
مجری برنامه خندوانه در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: امیدوارم دیگر شاهد گرفتن فیلم و عکس در چنین زمان هایی نباشیم.

اما، محمدرضا جوادی یگانه، عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران به عنوان مهمان در برنامه خندوانه حاضر شد.  
 
وی در ابتدا در خصوص نگاه متفاوت یک جامعه‌شناس گفت: جامعه شناسی شاخه‌های مختلفی دارد؛ این رشته یعنی فهم رفتار انسانی.
 
رامبد جوان در خصوص دلایل اینکه در پی این حادثه همه ناراحت هستیم و نسبت به مسئول آن خشم داریم، سوال کرد. جوادی یگانه در پاسخ گفت: واقعه بزرگی پیرامون این آتش‌سوزی رخ داده است و مشابه ان را در حادثه یازدهم سپتامبر داشتیم. دلیل این اندوه و خشم بزرگ، این است که مردم به صورت زنده حادثه را مشاهده کردند و در واقع همه تجربه مشترک دارند. مردم احساس همدردی می‌کنند و این فی نفسه خیلی خوب است؛ چرا که نشان می‌دهد بی تفاوت نیستند. بخشی از ناراحتی مردم به خاطر این است که با رعایت ایمنی می‌توانستیم از این اتفاق پیشگیری کنیم.  دانستن خوب از بد در رفتارهای خودمان کار راحتی است؛ ما باید آموزش مهارت اجتماعی را یاد بگیریم. بخشی از این آموزش بر عهده رسانه‌هاست.

جوادی یگانه جامعه‌شناس، در بخش پایانی این گفتگو عنوان کرد: آتش‌نشانان واقعا مقدس هستند؛ آن‌ها خطر کردند و این برای جامعه باعث آرامش است. کسانی می‌سوزند که ما نسوزیم و در امان باشیم. نام آنها در جامعه ماندگار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار