کد خبر: 834411
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز:
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، جشنواره ملی عکس فیروزه را به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و هنری شهر تبریز معرفی نمود.
حسین آذرنیا در نشست خبری جشنواره ملی عکس فیروزه تبریز در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به آغاز رسمی هفتمین فیروزه تبریز از سوم بهمن ماه همزمان با ثبت نام حضوری گفت: اعتماد هنرمندان عکاس سراسر کشور، پیشتوانه ای برای جشنواره فیروزه و دیگر تلاشهای فرهنگی صورت گرفته در شهر تبریز است.
وی با بیان اینکه بخشی از تلاش فیروزه نشان دادن زیبایی‌های سیمای شهر، بازار، فرش و... تبریز است، ابراز داشت: بخش جنبی فیروزه بخش موبایلی است تا علاقه مندان علاوه بر دوربین حرفه‌ای با دوربین آماتوری موبایل هم بتوانند در جشنواره شرکت کنند.
وی افزود: این جشنواره از سوم بهمن ماه سالجاری آغاز شده و تا هشتم این ماه ادامه خواهد داشت. عنوان فیروزه به عنوان یک برند  برای تبریز شناخته شده و اسم آن با تبریز عجین شده است.
 وی با بیان اینکه برای استمرار عنوان فیروزه برای تبریز برنامه های خوبی در نظر گرفته ایم ادامه داد: عکاسانی از سراسر کشور و همچنین عکاسان بومی در این دوره از جشنواره شرکت کرده اند و ما این اتفاق را نشانه اهمیت جشنواره و سطح بالای آن می دانیم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز اظهار کرد: گرفتن عکس‌ها در وهله اول، عادی به نظر می رسد ولی پس از گذشت چندین سال، عکس های فیروزه به عنوان گنجینه ای معنوی برای شهرداری تبریز و خود تبریز باقی می ماند.صدها و شاید هزاران عکس نیز توسط عکاسان در آرشیو شخصی نگه داشته می شوند و تنها سه چهار مورد برای داوری به جشنواره ارسال می شود.
به گفته آذرنیا، فیروزه حرکتی مردمی است و در انحصار شخص یا سازمان خاصی نیست نیست. اسمی است که می خواهد تبریز زیبا را به رخ مردم بکشد.
وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی های بعمل آمده و دستور شهردار تبریز، جشنواره هشتم فیرزوه در سال 2018 به صورت بین المللی برگزار می شود.
گفتنی است هفتمین جشنواره ملی عکس فیروزه تبریز از سوم تا هشتم بهمن ماه با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در تبریز و به میزبانی سازمان فرهگی هنری شهرداری تبریز برگزار می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر