کد خبر: 834408
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خبر داد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در گزینش افراد، رضایت پروردگار و مر قانون، باید معیار قرار داده شود، گفت: از ورود افراد ناشایست به شورای شهر جلوگیری شود.

آیت الله محسن مجتهدشبستری در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه‌ای از قرآن مجید؛ اجْعَلْنِی عَلَی‌ خَزَآئِنِ الْأَرْضِ إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیمٌ آیه 55سوره یوسف اظهار داشت: در گزینش افراد، رضایت پروردگار و مر قانون، باید معیار قرار داده شود.

وی با بیان اینکه معیار در انتخابات باید حفیظ و علیم بودن افراد در نظر گرفته شود، افزود: حفیظ و علیم بودن اشاره به فردی دارد که متعهد و کاردان است و اگر در انتخابات اعم از شورا، مجلس و سایر معیار این باشد، قطعاً افراد شایسته انتخاب می‌شوند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مبادا افرادی به هوای رسیدن به شهرت و سود دنیوی وارد شوراها شوند، خاطرنشان کرد: در انتخاب افراد، باید بعد از بررسی‌های کامل تایید صلاحیت شوند تا از ورود افراد ناشایست به شورای شهر جلوگیری شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اصل مشاوره در آیات قرآن و دین مبین اسلام آمده است، ابراز داشت: در کشور ما شورای شهر و روستا یک مسئله‌ای است که در قانون اساسی آمده ولی در حد اهمیت مجلس شورای اسلامی نیست و از وظایف اصلی شورای شهر انتخاب شهردار است، مابقی مسائل هم فوری و ضروری نیست.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: در دوره‌های گذشته شاهد بودیم افرادی با توسل به یکی از نمایندگان، بدون بررسی و تحقیق آن نماینده، تایید و وارد شورای شهر می‌شدند، در این راستا وضعیت اسفباری بوجود آمد و با مطرح شدن در صدا و سیمای سراسری به حیثیت تبریز خدشه وارد شد و این نشانگر آن است که در گزینش و تایید صلاحیت افراد دقت کافی نشده بود! و افرادی که صلاحیت نداشتند به هر دلیلی کاندیدا شده و رأی آورده بودند.

آیت الله مجتهدشبستری اولین وظیفه نمایندگان را کمک‌های تحقیقاتی و استفاده از منابع لازم دانست و افزود: باید با اشراف کامل و تکیه بر تجربیات گذشته، در تایید صلاحیت افرادی که کاندید می‌شوند دقت شود تا افرادی مؤمن و صالح انتخاب و به شورا راه یابند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی که وارد شورای شهر می شود باید از اوضاع فعلی جامعه خبر داشته باشد، اظهار داشتند: اطلاع داشتن از اوضاع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمران و آبادی .. و اینکه شهر در چه وضیعتی بسر می برد، برای کاندیداها واجب است. و بالاتر از اینها مسئله تعهد است، که علاوه بر داشتن تخصص لازم، افرادی که متعهد هستند انتخاب شوند.

امام جمعه تبریز در ادامه ولایت‌مداری و پایبند بودن به انقلاب را از شاخصه‌های مهم گزینش افراد برشمرد و ابراز داشت: افراد مؤمن،متدین و متعهد علاوه بر دیانت و پاک دستی باید ولایت‌مدار و انقلابی باشند و در مسیر انقلاب و امام (ره) و فرامین مقام معظم رهبری حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آیه من کان للّه کان اللّه له گفت: اگر حرکت برای خدا باشد و با اخلاص پیش روید، خداوند هم به شما کمک می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر