کد خبر: 834402
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
جانشین سپاه استان سمنان خبر داد
جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: از هفتم تا 27 بهمن‌ماه، 9 کاروان از استان سمنان در قالب 2 هزار و 300 نفر دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

 اسحاق هراسانیان در نشست خبری ویژه راهیان نور که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات سپاه استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: راهیان نور کار عملی و فرهنگی است که در این اردو دانش‌آموزان با مناطق عملیاتی آشنا می‌شوند و می‌توانند خاک مقدس جبهه‌های نبرد با دشمنان تا بن دندان مسلح، یادمان‌ها و رزمگاه‌های دفاع مقدس را از نزدیک ببینند و خاطرات دفاع مقدس را از زبان راویان بشنوند.
وی افزود: دانش‌آموزان با حضور در اردوهای راهیان نور در راستای ترویج اندیشه‌های امام راحل، شهدا و رهبری گام برمی‌دارند و ارزش‌های الهی را می‌شناسند.
جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: خاک مقدس مناطق عملیات جنگی در جنوب و غرب کشورمان تأثیرات شگرفی بر بازدیدکنندگان و زائران آن دارد و می‌توان گفت این عملیات فرهنگی بسیار تأثیرگذار است.
هراسانیان با بیان اینکه اردوهای راهیان نور ادامه فتح خرمشهر است، گفت: آبادان، اندیمشک، دوکوهه، دزفول، شلمچه، هویزه، دهلاویه هر یک نماد مقاومت، یادآور کربلاهای مکرر تاریخ، یادمان شهدای بزرگ خط امام و بیانگر عظمت شهدای این مرز و بوم و نماد ایثار، فداکاری، شجاعت و ازخودگذشتگی است.
وی با تأکید بر اینکه به راهیان نور باید طور دیگری نگریست، ادامه داد: در سراسر کشور برای حضور در اردوهای راهیان نور هر سال استقبال افزایش می‌یابد و بر این اساس سال گذشته 5 میلیون از دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف از مناطق عملیاتی دیدن کردند.
جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اینکه یادمان‌های جنوب و غرب کشور در طول سال فعال هستند، گفت: زمینه‌ها و زیرساخت‌های استان سمنان در مناطق عملیاتی برای حضور زائران راهیان نور در جنوب و غرب فراهم است.
وی با بیان اینکه سفر و اردوی راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی جنوب به مدت چهار روز و با اتوبوس انجام می‌شود، گفت: با حضور راویان و پلیس‌یاران تمهیدات لازم برای حفظ مسائل امنیتی،‌ بهداشتی، درمانی،‌ امدادی، تغذیه و اسکان بین‌راهی اندیشیده شده است.
جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه از هفتم تا 27 بهمن‌ماه از استان سمنان، 9 کاروان دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد، افزود: از این تعداد پنج کاروان دانش‌آموزی دختر هستند.
هراسانیان با اشاره به اینکه 2 هزار و 300 نفر دانش‌آموز سمنانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: دو کاروان دانش‌آموزان دختر از سمنان و شاهرود 400 نفره و بقیه 200 نفره هستند.
وی با بیان اینکه کاروان‌های دانش‌آموزی پسران نیز همگی 200 نفره هستند، ادامه داد: شعار اردوی راهیان نور دانش‌آموزی «فرزندان علوی و فاطمی، جوانان مؤمن انقلابی» است.
هراسانیان تصریح کرد: با توجه به شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نهایت صرفه‌جویی را برای این اعزام‌ها با توجه به اعتبارات کم خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: 50 درصد هزینه‌های برگزاری اردوهای راهیان نور را آموزش‌ و پرورش و باقی هزینه‌ها را بسیج دانش‌آموزی پرداخت می‌کند.
جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور سال‌های گذشته بدهی‌هایی هنوز وجود دارد که پرداخت نشده است.
هراسانیان با اشاره به تعامل خوب سپاه و بسیج با تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها اظهار کرد: در راهیان نور ارگانی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشترین و بهترین کارنامه را دارد و همکاری‌ها با این نهاد بسیار مطلوب است.
وی گفت: برخی ادارات و سازمان‌ها نیز کارنامه مطلوبی ندارند و هرچند استانداری در سال‌های گذشته راهیان نور را در قالب بسته‌های فرهنگی مستفیض کرده‌ است؛ اما در خصوص اختصاص اعتبار و کمک‌هزینه مالی با وجود قول‌های داده شده حرکتی انجام نشده است.
جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: استانداری سمنان در زمینه رزمایش الی بیت‌المقدس 5 که در سال جاری برگزار شد؛ بسیار پای‌کار بود و جای قدردانی دارد؛ اما در زمینه برگزاری اردوهای راهیان نور مشارکتی را شاهد نبوده‌ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر