کد خبر: 834398
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
مدیرکل اقتصاد و دارایی سمنان:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: سهم استان‌ها از بودجه کل کشور بسیار ناچیز بوده و به‌ویژه در بودجه عمرانی این سهم کمتر از 10 درصد است.

 امیر خلیلی‌خواه در جمع شماری از مسؤولان اقتصادی استان که با حضور استاندار سمنان، مدیران دستگاه‌های دولتی و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد، با بیان اینکه بودجه عمرانی استان‌ها از بودجه کل کشور، 18/7 درصد بوده، اظهار داشت: این رقم در سال جاری چهار دهم درصد افزایش پیدا کرد.
خلیلی‌خواه گفت: سهم استان‌ها از بودجه کل کشور به‌ویژه بودجه عمرانی کمتر از 10 درصد بوده و این سهم بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه دولت سعی دارد اختیارات بیشتری به استان‌ها بدهد، اظهار داشت: منابع ملی در سطح استان‌ها هزینه می‌شود و نظارت آن‌هم بر عهده مسؤولان استانی است؛ ولی متأسفانه به علت اینکه این مسأله به‌صورت متمرکز انجام می‌شود، تا لحظه آخر منابع در تهران جذب می‌شود و بقیه آن در پایان سال در قالب اعتبار در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد که با توجه به محدودیت زمانی در اجرا و هزینه‌کرد بودجه با مشکلاتی مواجه می‌شویم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان بیان کرد: مدیران، نمایندگان و در رأس استاندار و کسانی که در حوزه بودجه اثر گذارند، باید برای سال آینده برنامه‌ریزی کنند تا سهم بودجه استان افزایش یابد.
وی به تلاش‌های استاندار سمنان در این زمینه اشاره کرد و افزود: طی دو سال گذشته تقریباً سهم اعتبارات عمرانی به نسبت افزایش داشته؛ اما نسبت ما در کل کشور بین 29 تا 30 است که باید تا جای ممکن دنبال سهم خود باشیم.
خلیلی‌خواه گفت: در هر سال با توجه به پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، رقم‌هایی وارد استان می‌شود که واقعیت آن با بودجه عمرانی استان قابل تطبیق نیست.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری و پیگیری‌های استاندار سمنان، بیش از 900 میلیارد تومان برای سه سال قرار تعهد دولت برای استان بود که 400 میلیارد تومان بابت سال 95 تخصیص داده شد و اگر این رقم با تخصیص استان قیاس داده شود، حدود 50 میلیارد تومان سهم استان است.
خلیلی‌خواه گفت: 400 میلیارد تومان تخصیص از سفر ریاست جمهوری در اختیار استان بوده که هشت برابر چیزی محسوب می‌شود که از ابتدای سال تاکنون هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: این منابع در اختیار مرکز است که اگر سهم استان با توجه به رویکرد دولت در حوزه تخصیص که تفویض اختیار است، اجرایی می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر