کد خبر: 834397
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران:
رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران گفت: بیست‌ودومین کنفرانس ملی برق ایران سی‌ام و سی‌ویکم فروردین‌ماه سال آینده به میزبانی سمنان برگزار می‌شود.
حسن غفوری‌فرد اظهار داشت: بیست‌ودومین کنفرانس ملی برق ایران با اهداف کاملاً مشخصی در سمنان برگزار می‌شود که هم جهات علمی و هم امور اجرایی و مدیریتی در آن موردنظر است.
وی تصریح کرد: این کنفرانس در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند اجرایی شود؛ برای اینکه صرفه‌جویی در مصرف برق، پایین آمدن تلفات سیستم‌های برقی، مدیریت مصرف و کمک به مصرف‌کننده برای اینکه بهترین زمان را برای مصرف برق انتخاب کند، شاهد باشیم.
رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران گفت: این امور دستوری نیست؛ بلکه با علم و منطق و با روش باید نشان داده شود.
غفوری‌فرد بیان کرد: در این کنفرانس بین هزار تا هزار و 500 نفر از دانشمندان، دانشگاهیان و مدیران ارشد وزارت نیرو از همه کشور و دانشمندان ایرانی و غیرایرانی از خارج از کشور حضور می‌یابند.
وی تصریح کرد: بین هزار تا هزار و 500 مقاله نیز در کنفرانس ملی برق ایران ارائه می‌شود و این مقاله‌ها توسط پنج داور رسیدگی خواهد شد.
رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران گفت: مقالاتی که منتخب هستند، بین 100 تا 200 مقاله خواهد بود و بقیه هم در کتابچه‌ای ویژه چاپ و در آرشیو نگهداری می‌شود.
غفوری‌فرد اضافه کرد: مقالات مستقیم هم توسط مجله انجمن مهندسی برق چاپ می‌شود و هم توسط اینترنت و سازمان IAE که بزرگ‌ترین سازمان مهندسی برق و الکترونیک در جهان است و حدود 400 تا 500 هزار عضو جهانی دارد، به صورت برگزیده انتخاب خواهد شد.
وی تصریح کرد: اسم سمنان با برگزاری بیست‌ودومین کنفرانس ملی برق ایران جهانی خواهد شد؛ برنامه‌ریزی کردیم که صنایع بومی و صنایع عمده الکترونیک و برق کشور در نمایشگاه حضور داشته باشند و این کنفرانس هم برای مهندسان جوان آموزش است و هم برای معرفی استان و ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، اهمیت زیادی دارد.
رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران افزود: می‌توانستیم این کنفرانس را در تهران با مشارکت خیلی کمتری انجام دهیم؛ اما هدف ما این است که کل کشور را نشان داده و سعی می‌کنیم که یک سال در تهران و سپس در استان‌هایی مثل سمنان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان برگزار شود و کنفرانس بعدی ما در کرمانشاه خواهد بود.
غفوری‌فرد افزود: این استان‌ها ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند سمنان ظرفیت بسیار خوبی برای انرژی خورشیدی دارد و روی این امور باید کار شود.
وی تصریح کرد: منابع فسیلی تمام می‌شود و آلاینده‌ها هم زیاد است؛ در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی انرژی باد زیاد است و این‌ها به‌عنوان انرژی‌های تجدیدپذیر مطرح هستند که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است و باید بتوانیم از آن استفاده کنیم.
رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران افزود: کنفرانس ملی برق ایران معمولاً در اردیبهشت‌ماه تشکیل می‌شود؛ اما چون امسال نزدیک انتخابات هستیم، سی‌ام و سی‌ویکم فروردین‌ماه این کنفرانس را خواهیم داشت و اول اردیبهشت‌ماه هم فرصتی است تا دوستانی که از شهرستان‌ها می‌آیند، با امکانات و ظرفیت‌های استان سمنان آشنا شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر