کد خبر: 834396
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: مسایل و مشکلات بانکی حدود نیمی از مصوبات بیش از چهل نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را تشکیل می دهد.
بهروز اسودی در چهل و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، گفت: از 754 مصوبه در نشست‌های این کارگروه 48 درصد مشکلات بانکی، 18 درصد امور زیربنایی، 13 درصد مالیات، 9 درصد تامین اجتماعی و 11 درصد نیز سایر موارد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و 803 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش هشت هزار و 524 میلیارد ریال به بانک معرفی شده است که از این تعداد 672 واحد به ارزش سه هزار و 532 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: از تعداد واحدهای دریافت کننده تسهیلات، 160 واحد به ارزش 2 هزار و 645 میلیارد ریال واحدهای صنعتی و 512 واحد با ارزش 886 میلیارد ریال واحدهای کشاورزی تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.
اسودی خاطرنشان کرد: در این جلسه مشکلات 6 واحد تولیدی در زمینه های بانکی، مسایل مربوط به دستگاه‌های دولتی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و امور زیر بنایی بررسی شد.
وی ادامه داد: در 47 جلسه قبلی هم مشکلات 311 واحد صنعتی و کشاورزی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید بررسی شد که 754 مصوبه داشته است و تاکنون 47 درصد آن اجرایی و بقیه مصوبات در دست اجرا است.
در این جلسه که محمد رضا خباز استاندار، سعید طاهری رییس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان، مدیران کل اجرایی و اقتصادی، مدیران عامل بانک ها و فعالان صنعتی و سرمایه‌گذاران حضور داشتند.
در این نشست گزارش عملکرد بانک های عامل درباره عقد قرار داد و پرداخت تسهیلات به واحدهای کشاورزی و صنعتی معرفی شده به بانک ها بیان شد و کمیته پایش تسهیلات رونق تولید هم گزارشی از آخرین وضعیت واحدهایی که تسهیلات دریافت کردند و روند پیشرفت آنان در تحقق تعهدات ارایه کرد.
استاندار و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، پیش از این نشست، از شرکت های ابزار درمان تولید کننده انواع باند و گاز پزشکی، ژل دارویی، وسایل ارتوپدی پزشکی و دارای نشان معتبر و درجه یک کشور و همچنین از شرکت شیشه ایمنی کبیر سمنان تولید کننده انواع شیشه های اتومبیلی و نشکن و دو جداره، تولید کننده انواع شیشه های اتومبیل، نشکن و دو جداره بازدید کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر