کد خبر: 834392
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
دلار به زير 3 هزار و 800 تومان نزول كرد
روز گذشته صف فروش ارز در برابر برخي از صرافي‌هاي شهر تهران شكل گرفت و نرخ دلار نيز از سايت برخي از صرافي‌ها حذف شد، اين در حالي است كه برخي از صرافي‌ها روز گذشته دلار را به نرخ 3 هزار و 750 تومان خريداري كردند.
در اين بين برخي كارشناسان بر اين باورند كنترل نسبي نرخ ارز طي هفته‌هاي گذشته باعث شد تا برخي از مردم كه در گذشته با هدف سفته‌بازي ارز خريداري كرده بودند از دستيابي به سود منصرف شده و ارزهاي خود را به نرخ روز به فروش رسانند.

به گزارش «جوان»، روز گذشته عده زيادي مقابل صرافي‌ها صف كشيدند تا ارزهاي خود را به فروش برسانند، هرچند علت اين رويداد به درستي مشخص نشد و اين اتفاق از چشم برخي از خبرگزاري‌ها دور ماند، اما يك منبع آگاه به جوان گفت: خريد و فروش ارز به سمت شفاف‌سازي پيش مي‌رود، از آن گذشته معامله‌كنندگان ارز متوجه شده‌اند كه دولت آنها را رصد مي‌كند تا هم هدفشان از خريد و فروش مشخص شود و هم اينكه ماليات اين نوع معاملات اخذ شود، اين موارد در كنار تزريق بيشتر ارز از سوي دولت به بازار و تصميم دولت براي بازگرداندن معاملات ارزي از صرافي‌ها به بانك‌ها، عده‌اي را به فروش ارز و خروج از اين بازار ترغيب كرد.

اين منبع مطلع عنوان داشت: صادرات نفتي و غيرنفتي كشور با رشد همراه شده و اين شرايط نويد ارقام پايين‌تري را نيز براي بازار ارز مي‌دهد، ضمن اينكه شفاف‌سازي بازار ارز در ايران بسياري از مصارف و تقاضاهاي غيرقانوني و سفته‌بازي در اين بازار را حذف مي‌كند كه بايد ديد دولت و حاكميت بر شفاف‌سازي بخش ارزي چقدر جدي است.
براساس اين گزارش روز گذشته قيمت ارز به نرخ بازار آزاد از خروجي برخي از سايت‌هاي صرافي‌ها حذف شد و از اين گذشته عده‌اي براي فروش ارز در مقابل برخي از صرافي‌ها صف كشيدند. البته بايد عنوان داشت كه در روزهاي آتي وضعيت بازار ارز مشخص‌تر خواهد شد و در آن زمان بهتر مي‌شود اين بازار را مورد تجزيه و تحليل قرار داد.
نرخ دلار روز  يک‌شنبه وارد کانال 3 هزار و 700 تومان شد، به طوري که در قيمت‌هاي ابتدايي صبح تا حدود 3 هزار و 795 تومان قيمت خورد و تا 3 هزار و 780 تومان هم ثبت شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار