کد خبر: 834374
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
رئيس اتحاديه تعاوني‌هاي توليدي كشور مدعی شد
وام توليد را به شركت‌هاي خودشان مي‌دهند
رئيس اتحاديه تعاوني‌هاي توليدي كشورگفت: در صورت ادامه ركود، اكثر بنگاه‌هاي توليدي تا سه ماه ديگر ورشكست مي‌شوند، واردات بي‌رويه و قاچاق بخش توليد كشور را نابود كرده است و مشخص نيست چه كساني پشت پرده قاچاق هستند، اين در حالي است كه رهبر معظم انقلاب چندماه پيش قاچاق را همانند خنجر به پشت نظام دانستند اما همچنان ادامه دارد.
رئيس اتحاديه تعاوني‌هاي توليدي كشور با اعلام اينكه اشتغالزايي توليد در يك‌سال اخير صفر بوده گفت: وام توليد را به شركت‌هاي خودشان دادند، اگر راست مي‌گويند كه به توليد وام دادند، چرا ليست و آدرس وام‌گيرندگان را اعلام نمي‌كنند؟

عليرضا مرادي در گفت‌وگو با تسنيم، با تأكيد بر اينكه بخش توليد كشور چند سالي است كه به طور كامل به سمت تعطيلي مي‌رود، گفت: دولت قوانين را كامل اجرا نمي‌كند. اگر دولت دست از سر توليد‌كنندگان بردارد و قانون را اجرا كند در بسياري موارد براي توليدكنندگان كارگشاست. وي افزود: مشكلات فعلي بنگاه‌هاي توليدي از عدم‌ثبات و اعمال سياست‌هايي كه منجربه تعميق ركود مي‌شود، نشأت مي‌گيرد و اين موضوع منجر به كاهش ظرفيت توليدي بنگاه‌ها به كمتر از 25 درصد و تعديل نيروي كار شده است.
مرادي بيان كرد: در صورت ادامه ركود، اكثر بنگاه‌هاي توليدي تا سه ماه ديگر ورشكست مي‌شوند، واردات بي‌رويه و قاچاق بخش توليد كشور را نابود كرده است و مشخص نيست چه كساني پشت پرده قاچاق هستند.

رئيس اتحاديه تعاوني‌هاي توليدي كشور گفت: اگر دولت به دنبال تعطيلي كارخانجات بود تا مشكلات معيشتي را افزايش دهد، موفق شده و از دولت تشكر مي‌كنيم كه بخش واقعي اقتصاد را رها كرده است! مشكلات فعلي صنايع نبود سرمايه در گردش و مشكلات و موانع كسب و كار است.  وي در واكنش به تك‌رقمي شدن تورم گفت: تورم تك‌رقمي دروغ محض است. مگر مي‌شود نرخ تسهيلات 18 درصد و تورم جامعه تك‌رقمي باشد، اين محال است. معتقدم نه تنها تورم تك رقمي نشده بلكه با توجه به شرايط فعلي افزايش هم داشته است.
كشور ما ظرف 12 سال گذشته بدترين تحريم‌ها را تحمل كرده و اتفاقي نيز رخ نداده است، اما در يك سال اخير همه چيز خراب شد و توليد‌كننده هم اكنون بدون هيچ ثبات و امنيتي در حال ادامه كار است. مرادي افزود: دولت علاوه بر بي‌توجهي به بخش اشتغال، تعاون را هم رها كرده است حتي در برنامه ششم توجهي به اين اصل مهم اقتصادي ديده مي‌شود كه اين اقدام مخالف با قانون اساسي است.
 
اشتغال ايجاد شده از يك سال گذشته صفر است
رئيس اتحاديه تعاوني‌هاي توليد ادامه داد: در يك سال اخير هيچ بنگاه توليدي نيرو جذب نكرده بلكه نيروهاي موجود خود را هم به خاطر ركود از دست داده است. ظرفيت بخش‌هاي توليدي طي يك سال گذشته از 40 درصد به 25 درصد كاهش يافت.  وي با بيان اينكه دولت در راستاي بسته حمايتي از توليد تنها به دو بنگاه مونتاژكار در ايران كه شامل دو خودروساز معروف ايراني هستند توجه كرد، گفت: اگر تسهيلاتي هم به بخش توليدي داده شده قطعاً به شركت‌هاي خودشان و بنگاه‌هايي كه خودشان هيئت مديره و مدير هستند، داده‌اند. مرادي بيان كرد: در سال‌هاي گذشته بنگاه‌هاي توليدي هيچ رشدي به لحاظ ظرفيت توليدي و حجم و ارزش معاملات نداشتند‌، از نحوه برگزاري مجامع تعاوني‌هاي توليدي كاملاً مشخص است كه وضعيت‌شان نسبت به گذشته چگونه است. وي درباره اينكه آيا تعاوني‌هاي توليدي از تسهيلات 16هزار ميليارد توماني بهره‌مند شده‌اند يا خير؟ گفت: سخنگوي دولت آمار مختلفي مبني بر پرداخت تسهيلات به واحدهاي توليدي مي‌دهد. دولت ليست تمام دريافت‌كنندگان را اعلام كند.

اگر دولت تسهيلاتي ارائه كرده آدرس و محل آنها را طي ليستي اعلام كنند تا در منظر همگان آشكار كند، ما هيچ‌گونه تسهيلاتي كه به عنوان سرمايه در گردش تعاوني‌هاي توليدي باشد را دريافت نكرده‌ايم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار