کد خبر: 834356
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
هفته گذشته بود كه يكي از نمايندگان عضو فراكسيون ورزش مجلس از دادن كارت زرد به وزير ورزش بابت عدم توجه به رشته‌هاي پايه و مدال‌آور خبر داد.
فريدون حسن
هفته گذشته بود كه يكي از نمايندگان عضو فراكسيون ورزش مجلس از دادن كارت زرد به وزير ورزش بابت عدم توجه به رشته‌هاي پايه و مدال‌آور خبر داد. هرچند شنيدن اين خبر و توجه به حساس بودن مجلس و فراكسيون ورزش آن به رشته‌هاي پايه و مدال‌آور به خودي خود خوشحال‌كننده است، اما بايد به اين نكته هم توجه داشت كه در آخرين ماه‌هاي كار دولت يازدهم بعيد به نظر مي‌رسد كه مجلس وزيري را بابت پاسخگويي به صحن علني بكشاند. البته اين انتظار را مي‌شود داشت كه فراكسيون ورزش از جناب وزير توضيحاتي را بخواهد، اما ناگفته پيداست اين توضيحات كه پيش از اين نمونه‌هايش بارها و بارها ديده و شنيده شده دردي از ورزش كشور دوا نمي‌كند. سال‌هاست كه مسئولان ورزش شعار رسيدگي و توجه به رشته‌هاي پايه و مدال‌آور را سر مي‌دهند و حالا بايد تأسف خورد كه اين شعارزدگي حتي به مجلس نيز سرايت كرده است. اينكه به وزير اخطار مي‌دهيم يا اينكه تأييد شود وزارت ورزش به رشته‌هاي پايه و مدال‌آور توجه ندارد، درست مانند همان شعارهايي است كه چند سال از زبان متوليان ورزش شنيده مي‌شود و كوچك‌ترين تأثيري ندارد. امروز بهارستان‌نشينان به اين نتيجه رسيده‌اند كه نگاه منفي وزارت ورزش به رشته‌هاي پايه و مدال‌آور اسباب نارضايتي و بعضاً اعتراض‌هاي قهرمانان و مدال‌آوران اين رشته‌ها را فراهم آورده است، اما سؤال اينجاست كه آيا صرف رسيدن به اين نتيجه و بيان آن در خبرگزاري‌ها مي تواند مفيد فايده شود؟

همين امروز بسياري از رشته‌هاي پايه و مدال‌آور با مشكلات عديده مالي، لغو اردوها، كمبود امكانات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري، عدم استعداديابي و عدم توجه به قهرمانان و مدال‌آوران و مشكلات ريز و درشت معيشتي و ورزشي آنها روبه‌رو هستند. بدون ترديد توجه مجلس وقتي به اين معضلات معطوف شد كه صداي عده‌اي مانند ملي‌پوشان دووميداني بلند شد والا بقيه رشته‌ها دست‌كمي از دووميداني ندارند و صرفاً سكوت كرده‌اند. خدمت نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي بايد عرض كنيم كه دو سال پيش‌رو، سال‌هاي كسب سهميه المپيك، رقابت‌هاي جهاني و بازي‌هاي آسيايي است. مسابقاتي كه در آن به همين رشته‌هاي پايه و مدال‌آور نيازمنديم و دنيا هم به همين ورزش‌ها بها مي‌دهد. اينكه صرفاً متوجه نگاه منفي وزارت به اين رشته‌ها باشيم و اينكه بدانيم به درستي به شرايط و قهرمانان آنها توجه نمي‌شود، كافي است. بايد كاري كرد، امروز دووميداني، كاراته، تكواندو، شنا، تيراندازي و حتي كشتي به عنوان ورزش اول كشور نيازمند دست ياري و توجه واقعي به وضعيت‌شان هستند، اما آنچه كه ديده مي‌شود صرفاً شعارزدگي و بيان حرف‌ها و صحبت‌هاي زيباست، حرف‌هايي كه دردي از ورزش ايران و رشته‌هاي پايه و مدال‌آور آن دوا نمي‌كند. همه خوب مي‌دانيم و به اين حقيقت واقفيم كه رقباي آسيايي و جهاني چگونه در حال آماده‌سازي خود هستند، مي‌دانيم كه آنها چگونه با بهره‌گيري از آخرين امكانات و متدهاي علمي و عملي قهرمانان خود را تجهيز و روانه كارزارهاي بين‌المللي مي‌كنند. بيان اين حرف‌ها در گوش مسئولان وزارت ورزش و كميته ملي المپيك دقيقاً آب در هاون كوبيدن است، چراكه اگر بنا به تأثير بود تاكنون مؤثر واقع مي‌شد،‌اما تكرار اين واقعيت براي نمايندگاني كه معترف به نگاه منفي وزارت ورزش به رشته‌هاي پايه و مدال‌آور هستند و مي‌دانند بايد بابت اين نگاه منفي به وزير ورزش اخطار  داد شايد كارساز باشد، البته به شرط آنكه توجه آنها به رشته‌هاي پرمدال و پايه فقط در حد شعار نباشد.‌
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار