کد خبر: 834327
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
گفت و گو با حافظ کل قرآن در فرهنگسرای گلستان:
فاطمه رضایی 31 ساله از جمله شرکت کنندگان در چهارمین دوره مسابقات قرآنی سراج در فرهنگسرای گلستان است که معتقد است برگزاری مسابقاتی مانند مسابقات قرآنی سراج سبب افزایش انگیزه میان عموم مردم منطقه برای سیر و تأمل کردن در قران است. این مادر جوان که همراه فرزند خود در مسابقات شرکت کرده بود حافظ کل قرآن است و قرائت و ترتیل خوانی قرآن را تا سطح عالی آموخته است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان، فاطمه رضایی با بیان اینکه روزهای مأنوس شدن من با قرآن از دوران کودکی بود، گفت:از همان روزهایی که برادرم برای حفظ قرآن تلاش می کرد این انگیزه در من ایجاد شد که من حفظ قرآن را شروع کنم.
وی با تأکید بر اینکه قطعا حضور در خانواده ای قرآنی به علاقمندی فرزندان کمک میکند، افزود: من در خانواده ای بزرگ شدم که از منظر پدر و مادرم اهمیت به قرآن جزو ضرورت های زندگی بود و برادرم از جمله کسانی بود که همیشه دغدغه حفظ و قرائت قرآن را داشت.
این بانوی حافظ قران با اشاره به اینکه آرامشی که با شروع خواندن و حفظ قرآن در من ایجاد می شد بی نظیر بود، اظهار داشت: از همان روزهای اول احساس می کردم که با شروع خواندن قرآن آرامشی عجیب در وجودم ایجاد شده بود که هیچ وقت تجربه آن را نداشتم.
رضایی در ادامه تصریح کرد: با ورود به مدرسه و پشت سر گذاشتن دوران ابتدایی و راهنمایی عزم من برای حافظ کل قرآن شدن بیشتر شد با ورود به دوران دبیرستان توانستم کل قرآن را حفظ کنم و در کنار حفظ قرائت و ترتیل را هم تا سطح عالی تکمیل کنم.
وی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده است انسان در هر مرحله از زندگی خود به قرآن نیاز دارد، عنوان کرد: با گذر از دوران های مختلف زندگی به من اثبات شد که عجین شدن با قرآن اتفاقی است که می تواند آرامش و درست رفتار کردن را تا آخر عمر با انسان همراه کند.
این بانوی قاری قرآن با اشاره به اینکه حفظ و قرائت قرآن در حد عالی نیازمند مراقبت و مرور است، تأکید کرد: دوستانی که حافظ قرآن هستند می دانند حفظ خصلتی دارد و آن مرور و یادآوری است به حدی هم یادآوری تأثیرگذار است که کافی چند ماه غافل شویم بعد یکدفعه می بینی دانسته های ذهنی ات در حال کمرنگ شدن است.
رضایی با بیان اینکه بعد از ازدواج نه تنها از فعالیت در حوزه قرآن غافل نشدم بلکه فعال تر هم شدم، خاطر نشان کرد: قطعا بعد از ازدواج و حتی بچه دار شدن دغدغه های ذهنی ام افزایش پیدا کرد اما هیچ وقت از قرآن غافل نشدم چون همیشه احساس کردم مأمنی است که هیچ جا نظیرش را نتوانسته ام پیدا کنم.
وی در پایان با بیان اینکه اعتقاد دارم خواندن قرآن، حضور یک مادر قاری و معتقد به قران آرامش بخش است، یادآور شد: زندگی امروز ما قطعا با مشکلاتی همراه است که اگر آرامش مادر نباشد زندگی و اساس آن دچار تحول می شود من معتقدم لازمه داشتن یک زندگی سالم و آرام خواندن قرآن در منزل و حضور یک مادر آشنا به قرآن است.
گفتنی است چهارمین دوره مسابقات قرآنی سراج به همت مدیریت آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای قرآن در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
علاقمندان به قرائت، حفظ و ترتیل قرآن می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک ،میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند وعلاقمندان برای کسب اطلاعات بیشترمی توانند با شماره تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار