کد خبر: 834311
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی اردبیل:
رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: توزیع بذور طرح‌های تحقیقی - ترویجی و تحقیقاتی - مشارکتی غلات آبی در استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،حسین کربلائی خیاوی در جلسه بررسی تولید و توزیع بذور تحقیقی در اردبیل اظهار داشت: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و اجرای مصوبات جلسه برنامه‌ریزی طرح‌های تحقیقی- ترویجی و طرح‌های مشارکتی تحقیقاتی غلات آبی در مناطق سردسیر استان اردبیل، توزیع این بذور در استان اردبیل آغاز شد.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل افزود: در این راستا بیش از 700 کیلوگرم بذور ارقام جدید و لاینهای در شرف معرفی ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آلاروق اردبیل بین زارعان پیشرو شهرستان‌های مناطق سردسیر استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت رساندن آخرین ارقام و نتایج طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه‌های محصولات زراعی و باغی و آخرین یافته‌های تحقیقاتی به دست بهره‌برداران و کشاورزان، اعضای هیئت علمی و مجریان طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی غلات آبی درصدد هستند تا هر چه سریع‌تر آخرین ارقام گندم و جو آبی را در قالب پروژه‌های تحقیقی- ترویجی و یا تحقیقات مشارکتی در عرصه‌های زارعان توزیع و کشت کنند.

کربلائی خیاوی گفت: در سال زراعی 96-95  دو  فقره طرح تحقیقی – ترویجی غلات  و بیش از 7  مورد برنامه تحقیقات مشارکتی گندم و جو در مدیریت‌های جهاد کشاورزی  شهرستان‌های اردبیل، نمین، نیر، سرعین، کوثر، خلخال، گرمی و مشگین‌شهر اجرا شده است.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل تصریح کرد: هدف از اجرای این طرحها این بوده تا ارقام امیدبخش غلات ایستگاه در طرح‌های تحقیقات مشارکتی در شرایط زارعان PVS بررسی و بهترین و زارع پسندترین ارقام با مشارکت زارعان انتخاب و در اسرع وقت تکثیر و در دسترس کشاورزان قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر