کد خبر: 834245
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

خسرو امینی

رییس کمیته فنی واترپلوی آسیا برنامه‌های این کنفدراسیون برای هیچ کشوری اختصاصی ندانست و تاکید کرد: متاسفانه در ورزش حمایت‌ها فقط در حد حرف زدن است.

خسرو امینی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد ادواری که به عنوان رییس کمیته فنی واترپلوی آسیا انتخاب شده است، اظهار کرد: نخستین بار در سال ۱۹۸۶ به این سمت دست یافتم و پس از آن هر چهار سالی که این انتخابات صورت گرفت، بار دیگر به این عنوان رسیدم. امسال هم با کسب این سمت برای ۹ دوره متوالی است که رییس کمیته فنی واترپلو آسیا می‌شوم. در فدراسیون جهانی نیز هفت دوره حضور داشتم که چهار دوره آن به عنوان نایب رییس فدراسیون جهعانی شنا انجام وظیفه کردم.

نایب رییس سابق فدراسیون جهانی شنا با بیان اینکه هیچ حمایتی برای کسب این عناوین نشده است، تاکید کرد: تا به حال حتی از من نپرسیده‌اند که چطور شد که به این عنوان رسیدید، چه برسد به حمایت. حمایت‌ها در کشور ما فقط به صورت زبانی است و در عمل هیچ شباهتی با حرف‌ها ندارد. وقتی با کسی مصاحبه می‌شود اولین جمله حمایت از بزرگان و پیشکسوتان است ولی انگار فقط در مصاحبه‌ها حمایت می‌کنیم.

او با بیان اینکه در واترپلوی جهان به صورت واقع‌بینانه هیچ جایگاهی نداریم، افزود: اگر به عنوان رییس کمیته فنی و واترپلوی آسیا انتخاب شده‌ام، مطمئن باشید که از روی توانایی‌های فردی‌ام بوده است. من مانند یک جوان ۲۴ تا ۲۵ ساله پرشور و اشتیاق کار می‌کنم و همه چیز را مد نظر قرار می‌دهم. قطعاً به قوانین اشراف کامل دارم و رشته خود را به خوبی می‌شناسم و همین امر باعث تداوم انتخابم است.

امینی درباره چگونگی موفقیت یک فرد در کسب کرسی‌های بین‌المللی افزود: قطعا فردی که در یک سمت معتبر انتخاب می‌شود، باید اشراف کامل به مسائل آن رشته داشته باشد. برای مثال فردی که زبان انگلیسی کافی بلد نیست، نمی‌تواند در اجلاس‌ها شرکت کند و اگر هم شرکت کند از مباحثه‌های آن اجلاس قطعا چیزی نخواهد فهمید. قطعاً باید یک فرد بتواند حضور خود در اجلاس‌ها را اعلام کند و این امر فقط و فقط با تلاش حاصل خواهد شد.

رییس کمیته فنی واترپلوی آسیا در مورد اینکه چرا در برخی از فدراسیون‌های ورزش‌های دیگر صاحب کرسی نیستیم، خاطرنشان کرد: تا به حال از هیچ یک از بزرگان ما حمایت نشده است بلکه گاهی هم آن‌ها را از بالا به پایین کشیده‌ام. تا وقتی که این شرایط وجود دارد ما هیچ جایگاهی در فدراسیون‌های ورزشی‌های مختلف نخواهیم داشت. به قول معروف کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من.

خسرو امینی با بیان اینکه برنامه‌های کنفدراسیون شنای آسیا برای یک کشور خاص و اختصاصی نیست، ادامه داد: این کنفدراسیون هیچ برنامه‌ اختصاصی برای یک کشور خاص ندارد مگر در صورتی که یک فدراسیون درخواست خاصی داشته باشد. برای مثال اگر فدراسیون کشوری درخواست کلینیک و کلاس‌های مربی‌گری کند این کنفدراسیون بدون تامل به این فدراسیون‌ها کمک خواهد کرد.

رییس ۹ دوره کمیته فنی واترپلو آسیا در مورد برنامه‌های این کنفدراسیون ادامه داد: ما هیچ برنامه اختصاصی نداریم ولی در حال حاضر ۲ برنامه مهمی که در پیش داریم، بازی‌های قهرمانی جوانان آسیا و رقابت‌های باشگاه‌های آسیا است. امیدوارم که با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم این رقابت‌ها به نحو احسن برگزار شود.

امینی با بیان اینکه ورزش در جهان بسیار پیشرفته شده، خاطرنشان کرد: من به طور تخصصی می‌توانم راجع به واترپلوی ایران بگویم که با داشتن مربی خوبی مثل چیریچ می‌تواند موفق باشد چون او بسیار پرشور و باانگیزه کار می‌کند و افراد با فیزیک خوب و توانایی‌های بالا را به تیم ملی دعوت کرده است. قطعاً اگر مشکلات مالی فدراسیون حل شود و به تیم ملی رسیدگی‌های بیشتری انجام گیرد موفقیت واترپلو بسیار نزدیک است.

او درباره رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا و بازی‌های باشگاه‌های آسیا افزود: رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۷ جوانان آسیا از شهریورماه پیش رو در ازبکستان آغاز می‌شود و پلی است برای صعود به بازی‌های قهرمانی ۲۰۱۸ جهان، سه تیم اول این مسابقه‌ها به عنوان تیم‌های صعود کننده به بازی‌های جهانی انتخاب می‌شوند، در مورد بازی‌ها باشگاه‌های آسیا هم باید بگویم که این مسابقات از ماه نوامبر در بانکوک تایلند آغاز خواهد شد که هر کشور دو سهمیه دارد. هر کدام از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها هم می‌توانند از ۲ بازیکن خارجی در ترکیب خود استفاده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار