کد خبر: 834203
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
معاون میراث فرهنگی کشور:
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: تعداد بازارچه های دائمی صنایع دستی فعال در کشور تا پایان 95 به 50 واحد افزایش می یابد.
 بهمن نامور مطلق در حاشیه بازدید از بازارچه دائمی صنایع دستی سمنان، گفت: در حال حاضر بیش از 35 بازارچه دائمی صنایع دستی در کشور فعال است.
وی با اشاره به تلاش برای افزایش تعداد بازارچه های دائمی صنایع دستی در کشور، ابراز خاطرنشان کرد: مقرر شده است در نقاط مختلف کشور بر اساس قابلیت‌های استانها، بازارچه صنایع دستی راه اندازی شود.
وی با تاکید بر اینکه این بازارچه‌ها نقش موثری در گشایش حوزه صنایع دستی کشور دارند، گفت: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، کمتر از پنج بازارچه‌های صنایع دستی در کشور فعال بود.
نامور مطلق با اشاره به اینکه راه اندازی پنج بازارچه صنایع دستی در استان سمنان پیش بینی شده است، ابراز امیدواری کرد: بخشی از بازارچه صنایع دستی سمنان تا نوروز سال 96 به بهره برداری برسد.
وی با ابراز رضایت از بازارچه صنایع دستی گرمسار، گفت: این بازارچه به یکی از قطب‌های تجاری و هویتی شهرستان گرمسار تبدیل شده است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ارزیابی صنایع دستی استان سمنان نیز با بیان اینکه هنرهای سنتی در این استان در برخی از بخش‌ها مانند سفال رشد خوبی دارد، گفت: برخی از رشته های صنایع دستی از جمله نمد و حوله بافی، هنوز سنتی و اما فعال است که باید در زمینه طراحی و کاربری اصلاح شوند.
نامور مطلق با تاکید بر اینکه صنایع دستی باید پاسخگوی نیاز امروز جامعه باشد، گفت: هنرمندان رشته گلیم استان سمنان باید در طراحی و انتخاب مواد اولیه تحول ایجاد کنند.
معاون سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه رشته های جدیدی مانند چرم در صنایع دستی استان سمنان در حال ظهور است، افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از این رشته ها برای قرار گرفتن در ردیف برندهای آینده کشور حمایت می‌کند.
بازارچه دائمی و کارگاه تولید زنده صنایع دستی و هنرهای سنتی در سمنان در حال راه اندازی و ساخت است و پیشرفت کار ساخت آن تا کنون 28 درصد عنوان شده است.
در استان سمنان چهار و هزار 500 هنرمند در 52 رشته صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر