کد خبر: 834202
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی:
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: در کشور سرانه مالیات میانگین 3.4 میلیون ریال است که آذربایجان‌شرقی 1.5 میلیون ریال هست و در بهترین شرایط در رتبه 13 هستیم.

رضا حسینی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان، در خصوص شائبه به وجود آمده در خصوص افزایش مالیات استان، اظهار داشت: اگر مجموعه درآمدها را حساب کنیم در سال یک هزار میلیارد بیشتری از خزانه ملی دریافت می‌کنیم و برای هزینه‌های ضروری و به هیچ وجه درآمد فعلی ما جوابگوی هزینه‌ها عمرانی و جاری نیست.

وی با بیان اینکه صرفا برخی ردیف‌بودجه‌هایی که به عنوان بودجه استانی تعریف شده را مبنا قرار می‌دهند، گفت: در حالی که حقوق و مزایای آموزش و پرورش بالای هزار میلیارد است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان افزود: در سال 85 که اقتصاد ما شروع به کوچک شدن کرده و در این راستا مالیات ما نیز کوچک شده، و با توجه به این مساله در سال 85 نزدیک 4 درصد  مالیات می دادیم نسبت به کل کشور و امروز این عدد به حدود 2.4 رسیده است.

وی ادامه داد: در کشور سرانه مالیات میانگین  3.4 میلیون ریال است که آذربایجان‌شرقی 1.5 میلیون ریال هست و در بهترین شرایط در رتبه 13 هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ادامه داد: در خصوص درآمدهای عمومی نیز به ترتیب رتبه ما علاوه بر اینکه حجم اقتصادی دور و بر 7 بوده  ولی از نظر بحث مالیات در رده های 9 و گاها یازده هستیم.

وی اضافه کرد: شائبه‌هایی که ایجاد شده مطابق واقعیت نبوده و مالیات بر اساس درآمد است و اگر درآمدی باشد نسبت به واقعیت رفتار خواهد شد و بر اساس واقعیت مالیات گرفته خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر