کد خبر: 834162
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
اعتراض به هيئت انتخاب جشنواره فيلم فجر اين‌بار از سوي احمد مهرانفر
به دنبال انتخاب نشدن جديدترين فيلم احمدرضا معتمدي از سوي هيئت انتخاب سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر...
محمدصادقي
به دنبال انتخاب نشدن جديدترين فيلم احمدرضا معتمدي از سوي هيئت انتخاب سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر، احمد مهرانفر، بازيگر اين فيلم با انتشار مطلبي در صفحه اجتماعي‌اش، با اشتباه خواندن حذف اين فيلم، از معتمدي خواست تا نسبت به وضعيت پيش آمده ساکت نباشد. مهرانفر که متن نامه‌اش خطاب به معتمدي کارگردان فيلم «راه رفتن روي سيم» است، مي‌نويسد: در مدتي كه با شما براي بازي در اين فيلم همكاري داشتم بسيار آموختم و پي بردم كه چقدر نگاه شما به سينما فيلسوفانه و متفاوت است. افسوس كه فيلم شما را در جشنواره نپذيرفتند. نمي‌دانم... شايد اگر افراد بيشتري با شعور و سلايق متفاوت هنري در هيئت انتخاب بودند فيلم شما هم پذيرفته مي‌شد. من اين آقايان را زير سؤال نمي‌برم حتماً در كارشان خبره هستند، حالا بماند كه كار بعضي از آنها چيست؟! متأسفانه در اين كشور كلمه انتخاب قدر و منزلت خود را از دست داده يا شايد جور ديگري معني شده است، نمونه‌اش هم همين فاجعه ساختمان پلاسكو است.

حتماً بايد فجايعي از اين دست در همه زمينه‌ها رخ دهد تا بفهميم اين بار هم ‌اشتباه انتخاب كرده‌ايم... بگذريم، من نمي‌خواهم انتخاب‌هاي اين عزيزان را هم زير سؤال ببرم، بحث من درباره عدم انتخاب‌هاست... چرا فيلم‌هاي خوبي كه مي‌شناسيم انتخاب نشده‌اند؟ آقاي دكتر سؤال من از شما اين است... شما بعد از هفت سال فيلم ساختيد كه آن را فاقد ارزش، مغشوش و متوهم بينگارند و شما سكوت كنيد؟ شما براي من و همه دانشجويان‌تان فقط استاد فلسفه و سينما نيستيد، استاد اخلاق هم هستيد... براي كدام مصلحت سكوت كرده‌ايد؟ اين فيلم فقط فيلم شما نيست، فيلم همه بچه‌هايي است كه در سرماي زمستان تهران لرزيده‌اند و در گرماي موتورخانه‌هاي كشتي‌هاي بزرگ در جنوب عرق ريخته‌اند و دوست دارند كارشان ديده شود. مي‌گويند سكوت علامت رضايت است... از شما مي‌پرسم... از اينكه فيلم‌تان انتخاب نشده، راضي هستيد؟ اگر نه... پس چرا ساكتيد؟ راستي آقاي معتمدي شنيده‌ام نام فيلم را از «بوف كور» به «راه رفتن روي سيم» تغيير داده‌ايد. مبارك است... شايد همين باعث شود كه اجازه اكران عمومي به فيلم‌تان داده شود. جشنواره كه گذشت اميدوارم مردم فيلم شما را در اكران عمومي ببينند و دريابند كه اين‌بار هم كلمه انتخاب درست معني شده يا نه البته اگر اكراني در كار باشد.

نحوه انتخاب فيلم‌هاي حاضر در سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر اعتراض‌هاي متعددي را در پي داشته است. پيش از اين نيز محمد خزاعي و پرويز شيخ‌طادي، تهيه‌کننده و کارگردان فيلم «امپراطور جهنم» اعتراض خود را به نحوه برخورد با فيلم‌شان اعلام کرده بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار