کد خبر: 834160
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
اضافه شدن شبکه جديد به تلويزيون با مستقل شدن يک کانال
با حکم معاون سيما و انتصاب مدير شبکه اميد، اين کانال تلويزيوني با تغيير در ساختار اداري به يک شبکه مستقل تلويزيوني تبديل شد.
محمدصادق عابديني
روز گذشته مرتضي ميرباقري، معاون سيما در حکمي مهدي سالم را به مديريت شبکه تلويزيوني «اميد» که به صورت اختصاصي براي نوجوانان ايراني برنامه پخش مي‌کند، منصوب کرد. دکتر مهدي سالم در گفت‌و‌گوي کوتاهي با «جوان» ايجاد شبکه مستقل اميد را پيرو منويات مقام معظم رهبري و تأکيد ايشان بر اهميت دوران نوجواني و تأثيرات اين دوران در آينده افراد عنوان کرد و افزود: با استقلال شبکه اميد امکان تحول در شبکه و کار عميق‌تر و جدي‌تر براي گروه کودک و نوجوان فراهم شده است. سالم ادامه داد: اهدافي که معاون سيما در حکم انتصاب مدير شبکه ذکر کرده‌اند، راهکاري است که در شبکه دنبال خواهم کرد. معاون سيما در اين حکم با اشاره به اهميت مرحله نوجواني در شکل‌گيري شخصيت افراد، اين دوره از زندگي را حساس‌ترين مرحله رشد و صيرورت فرد دانسته و از مدير شبکه نوجوان خواست با توليد و پخش برنامه‌هاي مفيد و جذاب، پرورش معنوي، فکري، رواني و اجتماعي نوجوانان کشور را برعهده گيرد.

دکتر ميرباقري با تأکيد بر استقلال اين شبکه، آن را نشان از توجه جدي رسانه به عنوان يک مربي اثرگذار در گستره نوجوان دانست و افزود: انتظار مي‌رود با اتکا به نگاه فطري‌نگر و ويژگي‌هاي روان‌شناختي نوجوانان و بهره‌گيري از دانش تعليم و تربيت اسلامي و استفاده از نظرات انديشمندان حوزه و دانشگاه اهتمام ويژه شود. شبکه تلويزيوني اميد جديد‌ترين شبکه تلويزيوني است که به مجموعه شبکه‌هاي معاونت سيما افزوده شده است. اين شبکه پيش از اين به عنوان کانالي تلويزيوني يکي از زيرمجموعه‌هاي شبکه کودک و نوجوان بود، ولي با يک فرکانس مستقل از شبکه‌هاي «نهال» و «پويا» پخش مي‌شد.

اولين بار راه‌اندازي شبکه تخصصي مخصوص گروه سني نوجوان توسط محمد سرشار، مدير شبکه کودک و نوجوان عنوان شد. اميد قرار بود براي تکميل زنجيره سني نونهال، کودک و نوجوان راه‌اندازي شود و آخرين حلقه براي تکميل مجموعه گروه‌هاي سني مخاطب برنامه‌هاي تلويزيون بود. بنا به برنامه‌ريزي صورت گرفته در صداوسيما شبکه اميد براي گروه سني 12 تا 18 سال برنامه توليد مي‌کند و فعاليت آزمايشي اين شبکه از شهريورماه امسال آغاز شده است. با ارتقاي جايگاه اميد از کانال به شبکه مستقل تلويزيوني اکنون بايد منتظر بود تا زمان آغاز رسمي فعاليت‌هاي اين شبکه اعلام شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار