کد خبر: 834143
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
سعيدي‌كيا: پلاسكو را 2 ساله احیا می‌کنیم / ربيعي: تسهيلات ويژه به كارگران و كسبه داده می‌شود / در سومين روز حادثه آتش‌سوزي در پلاسكو موجي از وعده و وعيد‌ها در خصوص پرداخت بيمه بيكاري، اسكان كسبه در محل جديد، پرداخت تسهيلات به كسبه و توليدي‌ها و به ويژه ساخت پلاسكو در مدت دو سال از سوي مالك آن، بنياد مستضعفان آغاز شد.
در سومين روز حادثه آتش‌سوزي در پلاسكو موجي از وعده و وعيد‌ها در خصوص پرداخت بيمه بيكاري، اسكان كسبه در محل جديد، پرداخت تسهيلات به كسبه و توليدي‌ها و به ويژه ساخت پلاسكو در مدت دو سال از سوي مالك آن، بنياد مستضعفان آغاز شد.

روز گذشته، محمد سعيدي‌كيا با حضور در محل حادثه با تسليت به خانواده‌هاي داغدار آتش‌نشانان اظهار داشت: همه واحدهاي پاساژ پلاسكو به صورت سرقفلي واگذار شده بود و تنها مالكيت اين ساختمان در اختيار بنياد بود و ما در اين زمينه مسئوليت داريم و از زير بار مسئوليت خود شانه خالي نمي‌كنيم. سعيدي‌كيا ادامه داد: همچنين با توجه به كارگروه‌هاي تشكيل شده پس از اين سانحه مقرر شد ما ساختمان جديدي را با كيفيت خوب ظرف مدت دو سال در محل فعلي بنا كنيم و همچنين با هماهنگي‌هاي انجام شده مقرر شد كه براساس ضوابط ذينفعان اين ساختمان را منتفع كنيم. وي در پايان خاطرنشان كرد: برخي‌ها انتقاد مي‌كنند من چرا دير در محل حادثه حاضر شدم ولي اين حضور ديرهنگام من تنها به اين دليل بود كه كاري در آن زمان از دست ما ساخته نبود و ما تلاش خود را مي‌كنيم تا هرچه سريع‌تر اين ساختمان ساخته شود.
 
پرداخت تسهيلات ۱۰۰ ميليوني به كارگاه‌هاي توليدي پلاسكو
همچنين علي ربيعي با بيان اينكه محلي را در تهران براي مركز توليد موقت راه‌اندازي مي‌كنيم، گفت: با همكاري صندوق كارآفريني اميد مقرر شد وام‌هاي۱۰۰ ميليون توماني با بهره ۴درصد به مجموعه توليدي پلاسكو ارائه دهيم.
وزيرتعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز به همراه رئيس‌جمهور از محل حادثه پلاسكو بازديد كرد و براي دلجويي از حادثه‌ديدگان اين حادثه دلخراش قول‌هاي مختلفي داد.  ربيعي با بيان اينكه مستمري آتش‌نشانان شهيد از امروز برقرار مي‌شود، گفت: براي كاهش آلام مردم در گام اول از امروز صبح كارگران بيكار شده - كه بيمه تأمين اجتماعي هستند - مي‌توانند به اداره كار استان تهران واقع در خيابان حافظ مراجعه و براي دريافت بيمه بيكاري ثبت‌نام كنند.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي توليد‌کنندگان و كارگران بيكار شده پلاسكو خبر داد و گفت: به دارندگان كارگاه‌هاي توليدي در پلاسكو با هماهنگي استانداري وام 100 ميليوني با بهره 4 درصد داده مي‌شود.

ربيعي اظهار داشت: براي كساني كه در حادثه آتش‌سوزي و ريزش ساختمان پلاسكو بيكار شده‌اند، برنامه‌هايي را پيش‌بيني كرده‌ايم كه با توجه به اينكه به ايام شب عيد نزديك مي‌شويم وجوهي را در اختيار بانك رفاه قرار داديم تا وام‌هاي ارزان‌قيمت به افرادي كه كارگران بيكار شده پلاسكو را به كارگيري كنند، ارائه شود.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در خصوص مستمري شهداي آتش‌نشان گفت: مستمري خانواده شهداي آتش‌نشان بدون تشريفات قانوني از امروز برقرار مي‌شود. ما اسامي همه كساني كه در ليست تأمين اجتماعي هستند را انتقال داده‌ايم كه بتوانيم به سرعت بيمه بيكاري آنها را برقرار كنيم. وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به تقبل هزينه‌هاي تكميلي درمان آتش‌نشانان آسيب ديده از سوي سازمان تأمين اجتماعي اشاره كرد و گفت: مستمري آتش‌نشانان شهيد از امروز بدون تشريفات اداري برقرار مي‌شود و براي اين امر مأموران ما به منزل آنان مراجعه مي‌كنند. سعي مي‌كنيم افراد بيكار شده را سريع‌تر سامان دهيم، از سوي ديگر وزير كشور امروز با هيئت امناي ساختمان پلاسكو جلسه‌ دارد تا با همفكري آنها امور سريع‌تر پيش برود و سامان يابد.
  
مجموع تعهد بيمه ۴۰ ميليارد تومان
رئيس كل بيمه مركزي با بيان اينكه تنها ۱۶۰ واحد صنفي مستقر در پلاسكو بيمه بودند، گفت: مجموع تعهد صنعت بيمه در رابطه با اين حادثه ۴۰ ميليارد تومان است. عبدالناصر همتي در گفت‌وگو با مهر گفت: تنها ۱۶۰ واحد از ۶۰۰ واحد موجود در ساختمان پلاسكو تحت پوشش بيمه قرار داشتند و متأسفانه بقيه هيچ‌گونه بيمه‌اي ندارند. رئيس كل بيمه مركزي افزود: مجموع تعهد صنعت بيمه براي پرداخت خسارت به اين واحدها ۴۰ ميليارد تومان است.
وي تصريح كرد: بيمه آتش‌سوزي يكي از بيمه‌هاي اختياري به شمار مي‌رود و به همين دليل هم بسياري از واحدهاي صنفي مستقر در اين ساختمان تحت پوشش بيمه آتش‌سوزي قرار نداشتند و همان‌هايي هم كه بيمه بودند، تعهد بسيار پاييني خريداري كرده بودند.
 
كاهش يك‌شبه 0/6 درصدي اشتغال در صنعت پوشاك
دركنار مشكلاتي كه كارگران و كسبه پلاسكو با آن مواجهند، شايعاتي مبني بر افزايش واردات پوشاك در روزهاي پاياني سال منتشر شده است. طبق آمار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در حال حاضر حدود 550 هزار نفر درصنعت پوشاك شاغل هستند و با توجه اينكه حدود 560 واحد توليدي و تجاري در اين پاساژ مشغول فعاليت بودند، محاسبات نشان مي‌دهد كه 0/6 درصد از سهم اشتغال صنعت پوشاك متعلق به پلاسكو بوده است. اينكه يك مجتمع 16 طبقه‌اي 0/6 درصد از اشتغال صنعت پوشاك را به خود اختصاص دهد نشان‌دهنده سهم بسزاي آن در اشتغال است.

نايب رئيس اتاق اصناف از تشكيل جلسه كميته ويژه حادثه ساختمان پلاسكو در اتاق اصناف تهران خبر داد و گفت: درصدديم به زودي محلي را براي كسبه ساختمان پلاسكو به صورت سازه‌هاي موقتي در نظر بگيريم تا كاسبان اين ساختمان بتوانند شب عيد خود را با آسودگي خاطر بگذرانند و دغدغه بازارشان را نداشته باشند. در اين زمينه همه دستگاه‌هاي متولي ذيربط همكاري لازم را مي‌كنند تا بتوانند نهايت مساعدت و كمك را به زيان‌ديدگان بكنيم و در اين زمينه امروز نيز جلسه‌اي در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي داريم اما طي هفته جاري خبرهاي خوشي در اين زمينه اعلام خواهد شد.

نايب رئيس اتاق اصناف ايران اظهار كرد: اتاق اصناف به عنوان مجري و متولي برگزاركننده نمايشگاه‌هاي بهاره در سراسر كشور آسيب‌ديدگان حادثه ساختمان پلاسكو را در اولويت اول خود براي استقرار در اين نمايشگاه‌ها قرار مي‌دهد و درصدديم منابع اعتباري را بتوانيم براي خسارت‌ديدگان اين حادثه در نظر بگيريم تا آنها بهتر بتوانند به بازار ورود پيدا كنند.
درستي با بيان اينكه قيمت ساختمان پلاسكو شامل ارزش اجناس و محصولات موجود، قيمت ساختمان و... مجموعاً حدود ۱۵۰۰ ميليارد تومان ارزش‌گذاري شده كه در روزهاي آينده بهاي دقيق اين ساختمان اعلام خواهد شد، تصريح كرد: اگر مسئله بازسازي و نوسازي ساختمان پلاسكو در دستور كار قرار گيرد كه پيشرفت آن رضايت مالك اين ساختمان يعني بنياد مستضعفان است، اتاق اصناف آمادگي كامل براي همكاري و مشاركت در اين زمينه را دارد و مسلماً كساني كه در اين ساختمان سرقفلي مغازه‌ها را در اختيار داشتند، به عنوان مثال سرقفلي‌شان حدود يك ميليارد تومان ارزش داشت، قطعاً براي بازسازي آنجا حاضرند ۱۰۰ ميليون تومان و حتي بيشتر سرمايه‌گذاري و مشاركت كنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یوسف عیسی خانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
0
سلام خداوند روح شهید بهنام میزاخانی را با انبیاء و شهدا محشور و به خانواده داغدارشان صبر جزیل اعطاء نماید در ضمن رئیس بنیاد مستضعفان گفتند به مدت دوسال ساختمان پلاسکو را می سازند ضمن تشکر از ایشان اگر بزرگواری کنند بر التیام بخشیدن روح و روان همه خانواده های شهدای آتشنشانی یک واحد از مغازه های احداثی در اختیار خانواده های شهدا قرار دهند و اسم ساختمان را به اسم شهدای آتشنشایی نامگذاری کنند.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
0
این وعده های !!!!! ما را یاد ضرب المثل آذری ها که میگه "گجه ادونا گدن چوخ اولار اما سحر ایپ قیس سا گلر"که تحت اللفظ بمعنی "خیلی ها آماده می شوندشب دنبال هیزم برند ولی وقتی که صبح شد طناب شون کوتاه میاید"حالا جو گیر میشن یه چیز هایی رو میگن شما خیلی، نه بابا اصلاً جدی نگیرین.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار