کد خبر: 834137
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با اشاره به موضع ضعف تروريست‌ها و حاميان آنها در سوريه و عراق گفت: در چنين شرايطي، هرگونه امتياز دادن به آنها در مذاكرات آستانه، به ضرر منطقه است.
 عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با اشاره به موضع ضعف تروريست‌ها و حاميان آنها در سوريه و عراق گفت: در چنين شرايطي، هرگونه امتياز دادن به آنها در مذاكرات آستانه، به ضرر منطقه است.
حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنور در گفت‌وگو با مهر با اشاره به مذاكرات صلح سوريه كه قرار است به زودي در شهر آستانه قزاقستان برگزار شود، درباره ملاحظات اين مذاكرات اظهار داشت: امروز نظام سلطه با محوريت امريكا به دنبال اين هستند كه در پاي ميز مذاكرات حضور يابند و روي تصميمات ناشي از اين مذاكرات تأثيرگذاري كنند.
وي توضيح داد: آنها با همه امكانات خود سعي كردند منافع و حيات تكفيري‌ها و نيروهاي جنگ نيابتي خود را در سوريه، حفظ و تقويت كنند و اين كار را از طريق مذاكره، تهديد و پشتيباني‌هاي متنوع انجام دادند، اما نتوانستند، لذا امروز سعي مي‌كنند كه با مذاكره ديپلماتيك و حضور در صحنه سياسي، تأمين‌كننده منافع و حيات تروريست‌ها در آينده باشند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به نكاتي كه بايد از سوي طرف‌هاي مذاكراتي از جمله ايران در مذاكرات آستانه مورد توجه قرار بگيرد، گفت: نبايد فراموش كنيم كه تابه‌حال آتش‌بس‌هاي متعددي داير شده، اما هر جا پاي امريكا و غربي‌ها وسط بوده، سعي كرده‌اند با غافلگيري ارتش سوريه و محور مقاومت، تروريست‌ها را با چراغ سبزهايي وادار به نقض آتش‌بس كنند. ذوالنور افزود: بر اين اساس، آنها به دنبال برخورد با تروريسم در منطقه و به ويژه كشور سوريه نيستند و نبايد فريب بخوريم كه امريكايي‌ها در اين زمينه حسن‌ظن دارند و مي‌توان در پاي ميز مذاكره از آنها تعهدي براي مبارزه با تروريسم گرفت.
وي با تأكيد بر اينكه تحت هيچ شرايطي نبايد نسبت به امريكايي‌ها و غربي‌ها در حل و فصل موضوع سوريه اطمينان كرد، به نكته ديگري درباره ملاحظات مربوط به مذاكرات آستانه اشاره كرد و اظهار داشت: امريكايي‌ها آسيب رساندن به محور مقاومت و ائتلاف ايران و روسيه را يك اصل براي خود مي‌دانند، بنابراين بايد بدانيم منافع مقاومت و ضرر تروريست‌ها براي آنها خط قرمز است، لذا بايد در اين زمينه هم مراقبت شود.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به موضع ضعف كنوني تروريست‌ها و حاميان آنها در عراق و سوريه، خاطرنشان كرد: در چنين شرايطي هر گونه امتياز دادن به تروريست‌ها در مذاكرات آستانه، به ضرر مقاومت و منطقه است. ذوالنور تأكيد كرد: بايد با جديت و با دست برتر در مذاكره حضور يافت و تحت تأثير آنها در پاي ميز مذاكره قرار نگرفت.
وي با اشاره به موضع رسمي جمهوري اسلامي ايران مبني بر مخالفت با حضور امريكايي‌ها در مذاكرات صلح آستانه، اظهار داشت: با توجه به اينكه اين اجلاس در اصل به صورت سه‌جانبه و ميان ايران، روسيه و سوريه تشكيل مي‌شود، نمي‌توان پذيرفت كه امريكايي‌ها و ديگر كشورهايي كه تاكنون تروريست‌ها را پشتيباني كرده‌اند، در اين مذاكرات حضور يابند.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس درباره اقدام جمهوري اسلامي در صورت حضور امريكايي‌ها در اين مذاكرات، تصريح كرد: در رابطه با اينكه ما در صورت حضور امريكايي‌ها در مذاكرات باقي بمانيم يا مذاكرات را ترك كنيم، من به مديريت اقتضايي اعتقاد دارم. ذوالنور در توضيح اين مسئله گفت: نبايد از حضور در ميدان مذاكره خودداري كنيم، اما بايد مراقبت كنيم هيچ‌گونه امتيازي داده نشود و در صورت وجود خطر و تهديد براي منافع محور مقاومت و ملت سوريه، ميز مذاكره را ترك كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار