کد خبر: 834085
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای اولین بار40 تن بذر پرورشی کلاس 2 با رشد 5 برابری در کشور تولید شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،اسکندر زند در جلسه  شورای تحقیقات کشاورزی استان که  با حضور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: تا کنون 150 مورد از دستاوردهای یافته‌ای و 30 رقم از بذور انواع  محصولات کشاورزی به صورت گواهی شده و اصلاح شده هم اکنون در دسترس  کشاورزان قرار دارد که عملا در مسیر تولید مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی گفت: در ادامه فعالیت‌های اصلاحی و تحقیقی بر روی بذور محصولات کشاورزی عملیات تولید انبوه و تجاری سازی 180 مورد دیگر از بذر انواع محصولات کشاورزی  نیز در دست اقدام است که  پیش‌بینی می‌شود تا پایان سالجاری  این رقم به 200 مورد  نیز برسد.

رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج  وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مراحل بسیار حساس و مهم تحقیقات کشاورزی بیان کرد: برای اولین بار درکشور 40 تن  بذر پرورشی کلاس 2 تولید شده است که این میزان تولید  نسبت به سال مشابه رشد 5 درصدی را نشان می دهد.

زند تصریح کرد: این میزان بذر جهت تکثیر تجاری در اختیاربخش‌های خصوصی معتبر و کشاورزان پیشرو قرار گرفته است تا با تولید انبوه آن در سالهای آتی  بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی در بخش کشاورزی باشیم .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر