کد خبر: 834084
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
نماینده مردم اردبیل در مجلس:
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود فاضلاب نیر به سد یامچی که تامین کننده آب شرب اردبیل است سلامت و حیات 600 هزار نفر جمعیت را تهدید می‌کند.

رضا کریمی در گفتگو با خبرنگار جوان آنلاین در اردبیل، اظهار کرد: بیش از 10 سال است که طرح جمع آوری فاضلاب در نیر که ورود پساب آن سلامت آب شرب یامچی را تهدید می‌کند در اولویت قرار گرفته اما شاهد به ثمر نشستن کامل این طرح در منطقه نیر نیستیم.

وی با بیان اینکه مسئولان فقط به وعده دادن اکتفا کرده‌اند در حالی که هیچ اقدام عملی در این حوزه انجام نشده است خاطرنشان کرد: باید وزارت نیرو هرچه سریعتر برای جلوگیری از فاجعه انسانی در سرعین و اردبیل نسبت به تکمیل شبکه فاضلاب شهرها و روستاهای نیر اقدام کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: پنج رویکرد اصلی در ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب مدنظر بوده که توسعه عدالت اجتماعی با توانمندسازی بخش خصوصی، توسعه اقتصاد دانش بنیان، ارتقای توان تولید ملی و توسعه صادرات غیرنفتی در دستور کار قرار گرفته است.

کریمی از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل خواست تا گزارش کامل و مفصلی را از نتایج 27 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به همراه مصوبات آن به مجمع نمایندگان استان اردبیل ارائه کند.

وی محدوده منطقه آزاد تجاری اردبیل را براساس مصوبه اخیر هیئت دولت 34 هزار و 500 هکتار در سه شهرستان پارس آباد، بیله‌سوار و گرمی اعلام کرد و افزود: باید دولت با بسیج تمام امکانات دستگاه‌ها بکوشد تا براساس برنامه ششم توسعه فضایی را فراهم کند تا در بهترین شرایط مدیریت مناطق آزاد اتفاق بیفتد به طوری که در مجلس فضای مساعد برای تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل وجود دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت اجرای عدالت اجتماعی را در پیگیری و تصویب طرح‌های مختلف به ویژه در چهار شهرستان اردبیل، نیر نمین و سرعین یادآور شد و بیان کرد: این نهایت نامهربانی است که در این چهار شهرستان با جمعیت 600 هزار نفری هیچ گونه احداث سد و منابع آبی جدید را شاهد نباشیم در حالی که ساکنان این مناطق از کمبود منابع آب رنج می برند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر