کد خبر: 834049
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
شهردار تبریز:
دکتر نجفی فعالیت دانش‌آموزان شهردار مدارس را نقطه درخشان در رویکردهای فرهنگی و آموزشی شهرداری تبریز توصیف کرد.
دکتر صادق نجفی در مراسم تجلیل از شهرداران مدارس و اعطای احکام به شهروندان منتخب، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: با آغاز مسئولیت شهرداران مدارس در سه سال گذشته،  شاهد بودیم که نهادی به گستردگی و پیچیدگی شهرداری تبریز با یک مجموعه فرهنگی و آموزشی مثل آموزش‌و‌پرورش به یک تعامل ماندگار دست یافته‌است.

وی با بیان این‌که امروز جامعه ما نیاز مبرم به این قبیل تعامل‌ها دارد، اضافه کرد: دو مجموعه‌ای که ذاتاً در وظایف خود تفاوت‌هایی دارند، با ممارست لازم، موفق شده‌اند الگوی مهمی را در کشور بنا بگذارند؛ نتیجه ارزشمند این تعامل، نهادینه‌شدن مسئولیت‌پذیری میان دانش‌آموزان، ارتقای مهارت‌های مدیریتی و فرهنگسازی‌ شهروندی است.

شهردار تبریز متذکر شد: با توجه به نقش تاثیرگذار نوجوانان و انگیزه خاص این عزیزان، ظرفیت‌های فرهنگی و اجرایی شهرداران مدارس باید در کارکردهایی بسیار گسترده‌تر از این بروز داشته باشد.

دکتر نجفی خطاب به شهرداران مدارس خاطرنشان کرد: امروز دو مجموعه مهم استان -یعنی شهرداری و آموزش و پرورش- تعامل خود را در خدمت مسئولیت‌پذیری شما عزیزان قرار داده‌اند؛ این فرصت را باید قدر بدانید و از هم‌اکنون تمرکز خود را معطوف مسئولیت‌های خطیر آینده کنید.

وی اضافه کرد: ایمان و صداقت باید مهم‌ترین رکن مسئولیت‌ شما دانش‌آموزان باشد؛ باید هماهنگی و همکاری را در حوزه اختیارات خود تقویت کنید و زیر نظر مدیریت مدرسه، تمام استعدادها را در اداره حوزه خود به کار بگیرد و ماموریت‌ها و تکالیف شهرداری را در حوزه مدرسه خود پیگیری کنید.

شهردار تبریز با اشاره به گستره تاثیرگذاری دانش‌آموزان گفت: بخش قابل‌توجهی  از رویکردهای شهرداری تبریز متوجه اصول فرهنگی و شهروندی تبریز ۲۰۱۸ شده است؛ بنابراین از دانش‌آموزان انتظار می‌رود در ارتباط با حلقه خانواده و دوستان خود، عموم شهروندان را نسبت به حساسیت تبریز ۲۰۱۸ آگاه کنند.

دکتر نجفی متذکر شد: علی‌رغم گذشت سه سال از فعالیت شهردارن مدارس، تاثیرگذاری این جمع، بسیار حایز اهمیت است؛ این رویکرد، قطعاً در میان‌مدت تاثیر بیشتری نیز خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر