کد خبر: 834046
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: نقش اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی به منظور افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی باید پر رنگ تر شود.
 امیر بینایی  در نشست اعضا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان که با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان در سالن غدیر برگزار شد، افزود : جمعیت دانش آموزی استان فرصتی ارزشمند برای انتقال مفاهیم اجتماعی هستند که باید همه دستگاه های اجرایی نسبت به حضور گسترده این قشر از جامعه توجه کنند.
وی ادامه داد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی باید در مرحله اول با تدوین اساسنامه و انعقاد تفاهم نامه با دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ، می تواند نقش خود را در حوزه مدیریت اجتماعی ایفا کند.
بینایی تصریح کرد : هفت برنامه تحول اجتماعی از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان به منظور افزایش آگاهی و شناخت کافی نسبت به اولویت های اجتماعی جامعه تدوین شد که برای اجرای آن همکاری تشکل ها و سازمان های مردم نهاد ضروری است.
وی اضافه کرد: ترویج عفاف و حجاب،اقتصاد مقاومتی، آسیب های اجتماعی ،اوقات فراغت ،توانمند سازی سازمان های مردم نهاد و ارتقای سطح سلامت و نشاط اجتماعی از اولویت های کاری نهاد های مربوط در امر سیاستگذاری مسایل فرهنگی و اجتماعی در استان است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: باید نهادها ، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد به عنوان گروه های مطالبه گر مهم ترین نیازها و دغدغه های اجتماعی جامعه را شناسایی کنند و با آگاهی از میزان توانمندی، به دستگاه اجرایی در برنامه های فرهنگی و اجتماعی یاری برسانند.
مسوول اتحادیه دانش آموزان استان سمنان گفت: در زمان حاضر بیش از 6 هزار دانش آموز استان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی هستند که این تعداد از افراد برای ترویج منویات رهبر معظم انقلاب در مدارس نقش بسزایی دارند.
سیدمهدی سیادتی افزود : اکنون بیش از 840 نفر در این اتحادیه فعالیت گسترده دارند که با برگزاری جشنواره ها و همکاری سایر دستگاه های اجرایی می توان تعداد اعضای انجمن اسلامی دانش آموزی را افزایش داد.
وی ادامه داد: بیش از 36 هزار شهید دانش آموز در دوران هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی با دشمنان جنگیدند که از این تعداد 16 هزار نفر از اتحادیه انجمن های اسلامی بودند.
مسوول اتحادیه دانش آموزان استان سمنان اضافه کرد : در سال جاری بیش از 33 برنامه ترویجی و فرهنگی از سوی این اتحادیه در مدارس استان برگزار شد که برای ادامه فعالیت این نهاد اعتقادی و فرهنگی افزایش اعتبارات اجتناب ناپذیر است.
در این جلسه 10 نفر از اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان سمنان دیدگاه ها و نطرات خود را برای افزایش عملکرد این اتحادیه در جامعه و ترویج اعتقادات ملی و اسلامی در بین دانش آموزان بیان کردند.
استان سمنان بیش از 112 هزار نفر دانش آموز دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر