کد خبر: 834043
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
در پیام نماینده شهرداران کشورمان آمده است؛
نماینده شهرداران کشورمان، با صدور پیامی، حادثه ساختمان پلاسکوی تهران را دلخراش و تسکین‌ناپذیر خوانده و خاطرنشان کرد: وجود صدها بنای مشابه این ساختمان در کلان‌شهرها، زنگ هشداری برای مدیریت شهری است.
در پیام دکتر صادق نجفی آمده است: حریق ساختمان ۵۴ ساله پلاسکو، تاثر عمومی را در سراسر کشور بر جای گذاشت، خانواده‌هایی را داغدار و یکی از قدیمی‌ترین ابنیه کشور را با خاک یکسان کرد؛ با این حال، در تمام متن گداخته این فاجعه، این قامت رشید و دلاور آتش‌نشانان است که بار دیگر نمایان می‌شود.

وی خاطرنشان کرده است: درود بر روحیه پهلوان و خستگی‌ناپذیر ایثارگران عرصه مدیریت شهری، که بدون کوچکترین واهمه و اضطراب، شعله‌های گداخته آتش را به شوق سلامت شهروندان در آغوش می‌کشند؛ سلام بر شهیدان آتش‌نشان که با خون خویش به پیشواز شعله‌های سرکش رفتند.

دکتر نجفی در ادامه این پیام، با اشاره به ابعاد مختلف شهرسازی، ایمنی و فرهنگی این حادثه آورده است: حادثه ساختمان پلاسکو، زنگ خطری جدی است در مورد ضرورت نوسازی و تجهیز صدها ساختمان فرسوده و ناکارآمد، که با کمترین تمهیدات ایمنی، در آسمان‌ کلان‌شهرهای کشور قد کشیده‌اند. 

وی همچنین با تاکید بر این که مدیریت شهری کشور، نیازمند تحول اساسی در بخش تجهیزات آتش‌نشانی و زیرساخت‌های ایمنی است، آورده است: ابعاد «حریق پلاسکو»  نشانگر ضرورت تحول در نگرش ایمنی شهری است؛ این تحول، با بودجه‌های رایج شهرداری‌ها میسر نبوده و نیازمند پشتیبانی ویژه دولت و مجلس از شهرداری‌ها است.

نماینده شهرداران کشورمان در شورای سازمان شهرداری ها و  دهیاری‌ها، همچنین بر لزوم ایجاد پیوست ایمنی و اعتلای اصول پدافند غیرعامل در جهت‌گیری ساخت‌و‌سازهای کشور تاکید کرده است.

دکتر نجفی با اشاره به ابعاد فرهنگی واجتماعی این حادثه دلخراش متذکر شده است: اصلاح برخی رفتارهای تاسف‌بار و جهت‌بخشی به نقش مشارکت شهروندان در حین عملیات امداد و نجات، از دیگر الزامات ایمنی و امداد کلان‌شهرها است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر