کد خبر: 834038
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
مدیرکل میراث فرهنگی:
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با توجه به ویژگی های گل نرگس سمنان، این شهر باید به عنوان مهد پرورش گل نرگس کویری معرفی شود.
 حسین خواجه بیدختی در جشنواره گل نرگس سمنان گفت: ویژگی‌های گل نرگس سمنان از جمله عطر و بوی متفاوت آن نسبت به گل نرگس سایر مناطق کشور است و با این شرایط سمنان می تواند به عنوان مهد پرورش گل نرگس کویری مطرح شود.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری سمنان و ایجاد روحیه شادابی و نشاط در مردم از جمله اهداف برگزاری جشنواره نرگس سمنان است.
وی افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان به دنبال برگزاری این جشنواره در سالهای آینده و قرار دادن آن به عنوان یک رویداد، در تقویم رویدادهای گردشگری کشور است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: گل نرگس به صورت خودرو در کنار جویبارها و باغات سمنان می‌روید و مورد توجه مردم محلی قرار گرفته است، چنانکه گلدان‌های خاصی برای آن طراحی کرده اند تا پیازهای نرگس را در فضای مشبک آن بکارند و سرشاخه های نرگس در اندازه های مختلف از این سفال بیرون می آید.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این جشنواره گفت: این نشست‌ها زمینه ساز همدلی و جامعه پذیری و آشنایی با هویت‌های فرهنگی است.
بهمن نامور مطلق افزود: در جامعه پست مدرن، ارتباطات رو در رو کمرنگ شده است و این رویدادها در افزایش تعامل و گفتگو در جامعه و معنا بخشی به زندگی نقش موثری دارند.
شعرخوانی توسط استاد محمد حسن جواهری، معرفی جایگاه گل نرگس در اشعار حافظ توسط استاد وفایی، معرفی نحوه کاشت و تکثیر گل نرگس توسط کارشناس جهادکشاورزی استان، سخنرانی کشاورز نمونه سمنان در رابطه با کاشت گل نرگس به زبان سمنانی و اجرای موسیقی سنتی از برنامه‌های این جشنواره بود.
در پایان برنامه‌های این جشنواره از 13 تن از فعالان عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تجلیل شد.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، شهرداری و سمن های گردشگری سمنان در برگزاری این جشنواره با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان مشارکت داشتند.
جشنواره گل نرگس سمنان با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدرضا خباز استاندار سمنان و جمعی از مسئولان و مردم در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد.
بهترین ایام برای مشاهده گل نرگس در سمنان اوایل زمستان تا اواسط این فصل است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار