کد خبر: 834012
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
ارتش سنگال براي پشتيباني از آداما بارو، نامزد پيروز انتخابات رياست جمهوري گامبيا، وارد خاك اين كشور شده است.
ارتش سنگال براي پشتيباني از آداما بارو، نامزد پيروز انتخابات رياست جمهوري گامبيا، وارد خاك اين كشور شده است. رئيس‌جمهور موريتاني هم اعلام كرد كه يحيي جامع، با كناره‌گيري از قدرت موافقت كرده است.

امتناع يحيي جامع، رئيس‌جمهور سابق گامبيا براي كناره‌گيري از قدرت سبب شده تا كشورهاي آفريقايي براي مقابله با وي وارد عمل شوند. يك سخنگوي ارتش سنگال خبر داد كه سربازان اين كشور وارد گامبيا شده‌اند. در عين حال آداما بارو كه در انتخابات بر يحيي جامع پيروز شده بود به عنوان رئيس‌جمهور گامبيا در سفارت اين كشور در سنگال سوگند ياد كرد. به گزارش بي‌بي‌سي، دولت سنگال به جامع تا نيمه شب جمعه وقت داده بود از قدرت كناره‌گيري كند و روز جمعه نيروهاي خود را براي حمايت از آداما بارو به گامبيا اعزام كرد. نيجريه هم واحدهاي نيروي هوايي خود را براي حمايت از دخالت نظامي احتمالي عليه گامبيا به سنگال فرستاده است.

اغلب كشورها آداما بارو را به عنوان پيروز انتخابات و رئيس‌جمهور جديد به رسميت مي‌شناسند، اما پارلمان گامبيا حامي يحيي جامع است و با مصوبه‌اي رياست جمهوري او را تا سه ماه ديگر تمديد كرده است. رهبران كشورهاي غرب آفريقا از جامع خواسته‌اند قدرت را تحويل دهد وگرنه در بركناري او به زور متوسل مي‌شوند. همزمان با فشارهاي بين‌المللي، محمد ولد عبدالعزيز، رئيس‌جمهور موريتاني ديروز اعلام كرد كه يحيي جامع كه دوره رياست‌جمهوري‌اش در گامبيا به پايان رسيده، با كناره‌گيري از قدرت موافقت كرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار