کد خبر: 834005
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
منابع آگاه گفتند، رويال بانك اسكاتلند به دليل عدم‌تمايل به وارد شدن به فعاليت‌هاي پرريسك تجاري، تلاش‌هاي دولت انگليس به عنوان يكي از سهامداران اصلي اين بانك براي استفاده از ظرفيت اين بانك جهت تسهيل تجارت با ايران را نپذيرفته است.
به گزارش رويترز، طي ماه‌هاي اخير، مقامات انگليسي، به دنبال تقويت مبادلات تجاري با ايران بوده‌اند و لندن تلاش كرده پس از رأي ماه ژوئن مردم اين كشور به جدايي از اتحاديه اروپا، روابط تجاري جديدي را با كشورهاي مختلف برقرار سازد. منابع آگاه گفتند، وزارت دارايي انگليس تلاش داشته از نفوذ دولت انگليس در رويال بانك اسكاتلند و تا حدي در بانك لويدز استفاده كند تا به سرعت بخشيدن به تأمين مالي مبادلات تجاري با ايران كمك كند. اين تلاش‌ها ارائه خدمات به بانك‌هاي ايراني به پوند را شامل مي‌شده است.

به رغم لغو تحريم‌هاي غرب عليه ايران كه تحريم‌هاي بانكي را نيز شامل مي‌شود، اين كشور همچنان براي دسترسي به منابع مالي غربي و همكاري با بانك‌هاي غربي با مشكل مواجه است و اين موانعي را بر سر راه تجارت و سرمايه‌گذاري در اين كشور پديد آورده است.
يك مقام ارشد بانكي ايران گفت، تهران نشست‌هاي متعددي طي ماه‌هاي اخير با مقامات دولت انگليس داشته است.

وي افزود: «ما از مقامات انگليسي خواستيم تا به ما كمك كنند به اين مشكل فائق بياييم. به ما قول دادند كه دولت انگليس تلاش خواهد كرد بانك‌ها از جمله بانك لويدز و رويال بانك اسكاتلند را متقاعد كند... اما هنوز در عرصه عمل هيچ اتفاقي نيفتاده است.» يك منبع آگاه در دولت انگليس گفت، وزارت دارايي اين كشور كاملاً از دشواري‌هاي برقراري كانال‌هاي بانكي بين ايران و انگليس آگاهي دارد و بانك‌ها در اين زمينه فاكتورهايي همچون تحريم‌هاي پابرجاي دولت امريكا، فساد و پولشويي را مدنظر قرار مي‌دهند.

دولت انگليس 71 درصد از سهام رويال بانك اسكاتلند را در اختيار دارد. دولت انگليس همچنين بخش كمي از سهام بانك لويدز را در اختيار دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
0
حالا آقای روحانی بگو برجام دستاورد داشته و مشکلات بانکی حل شده! درر دوره احمدی نژاد باج نمی دادیم پیشرفت های هوا فضا هم داشتیم دلار هم حداکثر 2487 شد شما دلار را به4200 کشاندی آقای روحانی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار