کد خبر: 834004
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
دو خودروي چيني مونتاژ داخل ليفان ايكس۶۰ و ام‌وي‌ام ۵۵۰ در حالي در دو مدل دنده دستي و اتوماتيك در بازه قيمتي بالاتر از ۵۰ و ۶۰ ميليون تومان عرضه مي‌شوند كه در پايين‌ترين سطح كيفي قرار دارند.
پيش از اين ايسنا اعلام كرده بود كه براساس جديدترين ارزيابي صورت گرفته از سوي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، ۱۱ مدل خودروي سواري توليد داخل در پايين‌ترين سطح كيفي قرار دارند.
اين خودروها شامل سايپا ۱۱۱، سايپا ۱۳۲، سايپا ۱۳۱، تيبا، تيبا هاچ‌بك، ام‌وي‌ام S ۱۱۰، پژو پارس، سمند، پژو ۴۰۵، ليفان ايكس۶۰ و ام‌وي‌ام ۵۵۰ هستند كه تنها يك ستاره از پنج ستاره كيفي را در ارزيابي‌ها كسب كرده‌اند. در مدل ارزيابي كيفيت خودروهاي داخلي، اين محصولات بسته به كيفيت خود يك تا پنج ستاره دريافت مي‌كنند كه يك ستاره پايين‌ترين سطح كيفي و پنج ستاره بالاترين سطح كيفي را نشان مي‌دهد.

در اين ميان نكته قابل توجه در بررسي وضعيت توليد و عرضه خودروهاي داخلي ياد شده اين است كه در ميان اين خودروها ۹ مدل در بازه قيمتي كمتر از حدود ۳۵ ميليون تومان و به اصطلاح در رده كم‌‌قيمت‌ترين خودروهاي داخلي قرار دارند، ولي دو مدل از آنها در بازه قيمتي بالاتر از ۵۰ و ۶۰ ميليون تومان عرضه مي‌شوند. اين در حالي است كه خودروسازان معتقدند بين كيفيت و قيمت خودرو رابطه مستقيمي وجود دارد.

بر اين اساس دو خودروي ليفان ايكس۶۰ و ام‌وي‌ام ۵۵۰ در حالي در پايين‌ترين سطح كيفي ممكن (سطح يك ستاره از پنج ستاره كيفي) توليد مي‌شوند كه قيمت‌هاي فروش آنها پايين هم نيست. در حال حاضر ام‌وي‌ام ۵۵۰ با دنده دستي به قيمت حدود ۵۶ ميليون تومان و ليفان ايكس۶۰ با دنده دستي به قيمت حدود ۵۳ تا ۵۴ ميليون تومان در بازار خريد و فروش مي‌شود، البته گويا مدل دنده دستي ليفان ايكس۶۰ مدتي است كه توليد نمي‌شود.
نگاهي به سايت دو شركت كرمان موتور و مديران خودرو به عنوان مونتاژكننده محصولات ليفان و ام‌وي‌ام در ايران نشان مي‌دهد قيمت فروش مدل دنده اتوماتيك ليفان ايكس۶۰ نيز حدود ۶۷ ميليون تومان و قيمت مدل دنده اتوماتيك ام‌وي‌ام ۵۵۰ حدود ۶۴ ميليون تومان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار