کد خبر: 833990
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
امام جمعه موقت تهران با اشاره به يك ساله شدن برجام گفت: برخي همچنان شعار مي‌دهند، كساني كه امريكا را بزك و اظهار خوش‌بيني مي‌كردند...
امام جمعه موقت تهران با اشاره به يك ساله شدن برجام گفت: برخي همچنان شعار مي‌دهند، كساني كه امريكا را بزك و اظهار خوش‌بيني مي‌كردند و وعده دادند كه با برجام مشكلات اقتصادي مردم و همه چيز مردم حل شود اما يك سال گذشت و هنوز مشكلات وجود دارد.

حجت‌الاسلام كاظم صديقي در خطبه‌هاي عبادي و سياسي نماز جمعه تهران با تسليت حادثه غمبار فروريختن ساختمان پلاسكو گفت: برادران هميشه در صحنه و سنگرنشين ما همواره با آتش و خطرها درگير هستند، برادران عزيز آتش‌نشاني هميشه جانشان در خطر و قدر آنها مجهول است. وي افزود: هنوز از تعدادي از اين عزيزان خبري نيست، اين غم را تسليت مي‌گوييم، به مسئولان مي‌گوييم اينها عبرتي است كه ننشينيم و بعد به فكر بيفتيم بايد راه‌هايي پيدا و پيشگيري كرد، ما دشمن بيروني داريم كه همواره نيروهاي مسلح و امنيتي بايد رصد كنند، همچنين خطرات داخلي و بحران‌ها و حوادث غيرمترقبه هم وجود دارد و نظام بايد هميشه آماده باشد. صديقي با بيان اينكه نظام اسلامي بايد همواره به هوش و آماده باشد تا خطر را دفع كند، اظهار داشت: اميدوارم كه اگر اين عزيزان زنده هستند خداوند آنها را سالم نگه دارد و خبر را به خانواده آنها برساند و اگر جان خود را داده‌اند با شهيدان محشور بدارد.

وي در ادامه با اشاره به در پيش بودن دهه فجر ادامه داد: حضرت امام فرمود انقلاب ما انفجار نور بود، معجزه اسلام در قرن حاضر انقلاب اسلامي بود و تجلي قدرت خداوند و قدرت ايمان و معنويت به شمار مي‌رفت، انقلاب اسلامي معجزات و كرامات بسياري در اين مدت براي كساني كه كور نيستند و مي‌توانند ببينند به همراه داشته است. خطيب جمعه تهران اضافه كرد: انقلاب اسلامي مدل نو حكومتي را در اين عصر به جهان ارائه كرد و به جهانيان اميد داد كه اين مكتب‌هاي فرسوده و بي‌ريشه شرق و غرب فرو مي‌پاشد، حفظ اعتماد مردم در طول چهار دهه از بركات انقلاب است، خيلي اوقات انقلاب مي‌شود اما به يك‌سال نرسيده مردم كنار‌زده شده، تغيير هويت مي‌دهند و آرمان‌ها عوض مي‌شود اما انقلاب اسلامي با امامت ولي فقيه آغاز شد و امت زير اين پرچم شهيد دادند و استقامت كردند و با همه چالش‌ها به ويژه فتنه 88 مقابله كردند و در اين مدت كه مسئولان گوناگون فراز و نشيب داشتند و معمولاً دولت‌ها در آن خط و اين خط بودند اما مردم خط مستقيم ولايت را با صلابت و حضور قوي دنبال كردند.

حجت‌الاسلام صديقي با بيان اينكه هر سال دو راهپيمايي دشمن‌شكن روز قدس و 22 بهمن براي اعلام همبستگي و وابستگي مردم به نظام اسلامي و ولايت فقيه با شور برگزار مي‌شود، گفت: اين حركت و خط مستقيم تا ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت. وي با اشاره به تحولات منطقه افزود: رژيم پليد، خونخوار و پوسيده بحرين كه حكومتي نامشروع به شمار مي‌رود عليه ملت خود فعاليت مي‌كند، اينها اجازه رأي به مردم نمي‌دهند و يك حكومت تحميلي است كه براي ادامه حيات ننگين خود مرتب مردم را سركوب مي‌كند و زندان‌ها را پر از علما و مردم متدين و آزاده كرده است و شكنجه‌ها و قتل‌هاي فجيع انجام مي‌دهند و اخيراً هم سه جوان را اعدام كردند.
‌  
تحريم‌هاي جديد، حاصل يك‌سال بزك كردن امريكا
امام جمعه موقت تهران با اشاره به يك ساله شدن برجام خاطرنشان كرد: برخي همچنان شعار مي‌دهند اما واقعيت را همه مردم مي‌دانند كه در برجام در پرونده سياه و ننگين امريكا يك برگ جنايت ديگر افزوده شد، كساني كه امريكا را بزك و اظهار خوش‌بيني مي‌كردند و خيلي دلگرم به سراغ آن مي‌رفتند و وعده دادند كه با برجام مشكلات اقتصادي مردم و همه چيز مردم حل شود اما يك سال گذشت و بنا بود سال قبل همه تحريم‌ها برداشته و رفع مشكلات آغاز شود اما ركود اقتصادي، بيكاري جوانان، تعطيلي مراكز توليد وجود دارد.

وي اضافه كرد: نه تنها تحريم‌هاي سابق را برنداشتند بلكه تحريم‌هاي جديدي را هم اضافه كردند، از اين رو مردم حق دارند كه همچنان مرگ بر امريكا بگويند. حجت‌الاسلام صديقي با اشاره به نشست آستانه براي رسيدگي به مسئله سوريه گفت: اميدواريم كه ايران، سوريه و تركيه بدانند كه در آتش بي مؤثر باشند و شيعيان مظلوم دو شهر در محاصره فوعه و كفريا را نجات دهند، خوشبختانه امريكا رو به افول است و اين نشست بدون نقش امريكا كه خود را كدخداي جهان مي‌دانست برگزار مي‌شود، الحمدلله انقلاب رو به صلابت، تعمق و استحكام بيشتر و استكبار رو به ضعف است.

انتقاد ازكاسبكاران سياسي در حادثه پلاسكو
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از صدور 14 اخطار و چند تذكر كتبي براي ساختمان پلاسكو در سه سال اخير خبر داد و گفت: كاسبكاري سياسي از پلاسكو به هيچ عنوان درست نيست. مهدي چمران در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با اظهار تأسف از وقوع حادثه آتش‌سوزي و تخريب ساختمان تجاري پلاسكو و شهادت شماري از آتش‌نشانان گفت: اين ساختمان يكي از قديمي‌ترين ساختمان‌هاي بلندمرتبه تهران بود كه به علت نداشتن ايمني كافي بارها اخطار گرفته بود. وي با اشاره به اخطارهاي مكرر در اين باره در سه سال اخير افزود: آخرين اخطار مربوط به مرداد امسال است كه رونوشت اخطاريه به دادستاني، قوه قضائيه، فرمانداري و استانداري ارجاع و تأكيد شده بود كه ساختمان ايمني ندارد و بايد براي تجهيز وسايل ايمني اقدام شود. چمران تصريح كرد: انتقال شايعات در فضاي مجازي صحيح نيست، تلاش براي بازي با جان آدم‌ها درست نيست و كاسبكار سياسي بودن در اين شرايط حاد نيز درست نيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار