کد خبر: 833983
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
بيانيه‌هاي ادامه‌دار مرد پرتغالي
تاخت و تازهاي سرمربي پرتغالي تيم ملي به برانكو ايووانكوويچ همچنان ادامه دارد.
شيوا نوروزي
تاخت و تازهاي سرمربي پرتغالي تيم ملي به برانكو ايووانكوويچ همچنان ادامه دارد. درحالي كه انتظار مي‌رفت فدراسيون فوتبال كارلوس كرش را از ادامه حاشيه‌سازي‌ها باز دارد، اما كرش با انتشار بيانيه‌اي جديد دوباره برانكو را به باد انتقاد گرفت. با اينكه تاج مرد پرتغالي را به آرامش دعوت كرده اما كرش بيانيه تازه‌اش را در صفحه شخصي خود منتشر كرد: «بسيار جالب است كه در رسانه‌هاي اروپايي خواندم كه آقاي برانكو ايوانكوويچ از آماده‌سازي تيم ملي كشورش، كرواسي، براي رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني دفاع كرده است. به عنوان يك مربي خارجي در ايران، آيا او مي‌تواند توضيح بدهد كه چرا اين نگراني را در مورد تيم ملي ايران ندارد؟ مي‌تواند توضيح بدهد كه چرا برنامه پذيرفته شده فدراسيون را بايكوت كرد؟ بله، من توضيحش را مي‌دانم: بي‌صداقتي هوشمندانه! آيا آقاي برانكو مي‌تواند منافعي كه پشت اين حمله وجود دارد و عدم همكاري‌اش را توضيح بدهد؟ تيم ملي ما به طور ناعادلانه در شرايط بحراني قرار گرفته كه تبعات جدي‌اي در آينده‌اي نزديك براي آن وجود دارد. در نهايت، اگر تيم ملي نتواند به جام‌جهاني برسد، مسئول آن كاملاً مشخص است؛ برانكو ايوانكوويچ و همه متحدانش در خيانت به تيم ملي. ساير كشورها براي رسيدن به جام‌جهاني كار مي‌كنند.»
  
خطر جدي براي تيم ملي
كارلوس كرش به هيچ وجه قصد ندارد آتش بس اعلام كند. برگزاري اردوي تداركاتي در دبي و تعطيلي ليگ انتقادهاي سرمربي پرسپوليس را به همراه داشت. استعفا، بيانيه‌هاي تند و تيز و اخراج بازيكنان پرسپوليس و مربيان ايراني از جمله واكنش‌هاي سرمربي تيم ملي به مربي كروات بود. كرش در ادامه انتقادهايش در گفت‌وگو با سايت اينترنتي  Ewn sport آفريقاي جنوبي از چالش‌هاي پيش‌روي تيم ملي كشورمان صحبت كرده است: «شرايط در حال‌ حاضر كمي پيچيده است. من استعفاي خودم را چند روز پيش به فدراسيون فوتبال ارائه كردم، اولين واكنش آنها رد كردن استعفاي من بود. تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران موضوعات و چالش‌هاي حساس و مهمي براي آمادگي در جام‌جهاني دارد، اما در حال‌ حاضر شاهد اين هستيم كه مربي يك باشگاه در حال‌ تخريب كردن موضع تيم‌ ‌ملي هست و اين به سود تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران نيست. من فكر مي‌كنم كه ادامه اين روند خطر جدي براي فوتبال ايران در راه صعود به جام‌جهاني داشته باشد. بهترين تيم آسيا در رده‌بندي فيفا هستيم و بيش از يك‌سال است كه شكست نخورده‌ايم اما علايق شخصي مطرح شده است كه به برنامه‌هاي تيم‌ ‌ملي آسيب مي‌زند. بعد از ديدار با رئيس فدراسيون فوتبال كه چندي پيش صورت گرفت، اميدوارم كه راه‌حلي براي اين موضوع ايجاد شود يا اينكه من بتوانم از فدراسيون فوتبال جدا شوم.»
  
موضعم روشن است
سرمربي تيم ملي ايران ابراز اميدواري كرد كه براي پنجمين بار بتواند يك تيم را به جام‌جهاني برساند: «موضع من كاملاً روشن و شفاف است. اين پنجمين تلاش من براي رساندن يك تيم به جام‌جهاني بوده است كه تاكنون از چهار تلاش قبلي سه‌بار به جام‌جهاني رسيدم و به دنبال چهارمين حضور در جام‌جهاني هستم. اين يكي از اهداف شخصي است كه باعث شده است من در تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران بمانم. با اين حال رقابت با تيم‌هاي بزرگ آسيايي خيلي سخت است. مشكلات موجود در كشور خيلي زياد شده است و اين برنامه‌ها را خدشه‌دار مي‌كند. مردم اميد و آرزوي زيادي دارند و دوست دارند كه تيم‌ ‌ملي‌شان نتيجه‌ خوبي بگيرد. به همين خاطر بايد برنامه‌هاي ليگ و تيم‌ ‌ملي را طوري تنظيم كنيم كه تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران در اولويت قرار داشته باشد. فدراسيون فوتبال نمي‌تواند اين برنامه‌هاي استراتژيك را اجرا كند و ما خودمان بايد برنامه‌ها را جلو ببريم. اگر كشورهايي مثل ايران، قطر و آفريقاي جنوبي فقط قوانين فيفا را بخواهند اجرا كنند، نمي‌توانند به افتخارات و رؤياهاي خودشان برسند و من نمي‌خواهم جزئي از برنامه شكست باشم.»
  
با ايران قرارداد دارم
پيشنهاد تيم ملي آفريقاي جنوبي به كرش از ديگر موضوعاتي است كه وي به آن اشاره كرد: «قبلاً در آفريقا بودم و با اين تيم به جام‌جهاني 2002 صعود كردم، ولي اتفاقاتي در تيم رخ داد كه برايم ناراحت كننده بود. اگر آفريقا يا هر كشوري ديگر درخواست داشته باشد براي يك مربي خيلي خوب است كه اين موضوع را تجربه كند، اما در حال‌ حاضر من مسئوليت اخلاقي و كاري با ايران دارم و نمي‌توانم درباره اين موضوع صحبت كنم. هم‌چنين بايد اين را تأكيد كنم كه هيچ پيشنهادي از آفريقاي جنوبي به من نرسيده است. با اين حال اگر از تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران كناره‌گيري كنم و شرايط طوري شود كه راهي براي فدراسيون فوتبال جز قطع همكاري با من وجود نداشته باشد، نه تنها براي من، بلكه براي هر مربي آرزو است كه هدايت تيمي را قبل از صعود به جام‌جهاني داشته باشد. نيازي نيست كه اين را بگويم كه آفريقا براي من مثل يك خانه است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار