کد خبر: 833922
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
جاده ابریشم دوباره رونق می‌گیرد؛
معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: مجوز سرمایه‌گذاری 700 میلیون دلاری برای ایجاد پارک صنعتی، شامل ساخت بخش متالوژی و پتروشیمی، بندر خشک، صنایع از طریق مشارکت سرمایه‌گذاران چینی در شرکت گروه بین‌المللی توسعه گستر جاده ابریشم صادر شده است.

به گزارش جوان ، حبیب تربتی در جلسه بررسی فرآیند سرمایه‌گذاری، شرکت توسعه گستر جاده ابریشم در منطقه ویژه اقتصادی سلماس با حضور یک گروه اقتصادی از کشور چین، افزود: امیدواریم تا در سایه بهبود محیط کسب‌وکار استان، شاهد حضور بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی در این استان باشیم.
وی ادامه داد: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی توسط سرمایه‌گذاران چین، تولید فروآلیاژ توسط سرمایه‌گذاران هندی، تولید آلیاژ فروسیلیس توسط سرمایه‌گذاران جمهوری آذربایجان نمونه‌ای از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در دوران پساتحریم در شهرستان‌های مختلف این استان بوده و امید است با همکاری مدیران و مسئولان استانی و رفع مشکلات احتمالی پیش روی این پروژه‌ها، شاهد بهره‌برداری آن‌ها در سال‌های آتی باشیم.
به گفته وی در سال‌جاری سرمایه‌گذاران کشورهای چین، ترکیه، عراق و کانادا از سرمایه‌گذاری در بخش صنعت این استان استقبال زیادی کرده‌اند و با توجه به اینکه امکانات زیرساختی و مشوق‌های سرمایه‌گذاری تأثیر بسزایی در ترغیب سرمایه‌گذاران دارند، مقصد اصلی سرمایه‌گذاران خارجی، شهرک‌های صنعتی شهرستانی، منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سلماس، بوده است.
در این جلسه  مسعود حاج علیلو فرماندار و شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ظرفیتها و توانمندیهای منطقه ویژه اقتصادی سلماس، از آمادگی و همدلی مسئولان این شهرستان برای استقبال از هرگونه سرمایه گذاری خبر دادند.
گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی سلماس با توجه به نزدیکی به فرودگاه‌های خوی و ارومیه، راه‌آهن و مرزهای جلفا، بازرگان، رازی و سرو و 2 مرکز استان شامل تبریز و ارومیه، می‌تواند به یکی از مناطق استراتژیک اقتصادی کشور تبدیل شود.شهرستان سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان‌غربی قرار دارد



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر