کد خبر: 833920
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
دبیر اتاق بازرگانی اردبیل:
دبیر کل اتاق بازرگانی اردبیل گفت: فعالان بخش خصوصی به شدت گله مند افزایش نرخ های مالیاتی هستند که بهتر است دولت در برنامه سال آینده از این افزایش خودداری کند.

به گزارش خبرنگار ما، حسین وثوقی ایرانی در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: هرچند اتاق یک مجموعه و نهاد دولتی نیست اما باور و اعتقاد راسخ به بند بند سیاست اقتصاد مقاومتی داریم و بر این باوریم با یک کار ویژه و تخصصی در این حوزه می توان بسیاری از موانع و مشکلات را برطرف کرد.

وی ضرورت ارتقای مشارکت عموم افراد جامعه را در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی یادآور شد و بیان کرد: ما در صدور و تمدید کارت بازرگانی در یک سال اخیر با یک روند کاهشی روبرو بودیم.

عضو هئیت رئیسه اتاق بازرگانی استان اردبیل به اجرای هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و افزود: در این حوزه تولید و بخش خصوصی مورد غفلت قرار گرفته و کمتر از دو درصد منابع آزاده شده از هدفمندی یارانه ها به رونق تولید اختصاص یافته است در حالی که بخش عمده ای از این مبالغ به عنوان یارانه مستقیم به جیب مردم رفته است.

وثوقی ایرانی با یادآوری اینکه تولیدکنندگان از بابت افزایش قیمت آب، برق، گاز و ... به شدت تحت فشار هستند بیان داشت: ما در ارتقای برنامه های آموزشی و برگزاری دوره های خاص در سال جاری خوش درخشیدیم به طوری که شاهد برگزاری دوره های آموزشی و استقبال علاقمندان از این دوره های آموزشی بودیم به طوری که رتبه دوم کشوری را اتاق اردبیل به دست آورده است.

دبیر کل اتاق بازرگانی استان اردبیل توجه به صادرات کالاهای تولید داخل را به عنوان یکی از بندهای اساسی اقتصاد مقاومتی یادآور شد و گفت: در 9 ماهه امسال ما با یک کاهش 50 درصدی صادرات در استان روبرو بودیم به طوری که 38 درصد از نظر ارزش صادرات کاهش یافته است.

وثوقی ایرانی به پایین آمدن میزان صادرت سیب زمینی و مواد پلاستیکی به دلیل کیفیت پایین سیب زمینی تولیدی و وجود آفت در این محصول اشاره کرد و گفت: به شدت قیمت محصولات افزایش یافته و در نقطه مقابل فضای رقابت برای عرضه محصولات در آذربایجان به حداقل رسیده است به طوری که کشورهای همسایه ما با قیمت پایین تمام شده و تکنولوژی مناسب تر محصولات باکیفیتی را تولید و روانه بازار می کند.

تاجر باسابقه فرش با بیان اینکه افزایش قیمت محصولات به ویژه فرش تولیدی فضای رقابتی را برای تجار ما محدودتر کرده است اضافه کرد: یکی از گلایه های فعالان بخش خصوصی در عدم رونق فضای کسب و کار پرداخت نشدن تسهیلات بانکی و بروز موانع متعدد در این حوزه است که تجار ما را به رخوت و سستی کشانده است.

وثوقی ایرانی از افزایش 1000 درصدی صدور گواهی مبدا صادرات خبر داد و گفت: راه اندازی دفتر تجاری ایران در مسکو و آذربایجان و سفر هیئت عالی رتبه استان اردبیل به این دو کشور با نتایج شایسته ای همراه بوده است.

وی ضرورت تکمیل راه آهن اردبیل- میانه و اتصال آن به راه آهن آذربایجان و ایجاد بندر خشک به همراه تسهیل در صدور ویزا را یادآور شد و اظهار داشت: امیدواریم پیگیری مسئولان استانی در این زمینه ثمربخش باشد.

دبیر کل اتاق بازرگانی اردبیل در پایان به افزایش ارقام مالیاتی در سال های اخیر و بالا بودن نرخ مالیات های مستقیم و ارزش افزوده اشاره کرد و بیان داشت: بخش خصوصی از این افزایش مالیات به شدت گله مند است و انتظار دارد دولتمردان امسال جلوی این افزایش را بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر