کد خبر: 833918
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
مدیر ستاد اقامه نماز اردبیل:
مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: طرح مبین ویژه مدیران مدارس مقطع دبیرستان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان و نسل آینده اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، الله شکر عبدی در نشست اجرایی طرح مبین در اردبیل اظهار کرد: یکی از طرح های خوب و موفق ستاد اقامه نماز در کشور طرح مبین است که این طرح با رویکرد آشنایی بیشتر و بهتر مدیران مدارس با برنامه ها و رویکرد توانمندسازی گروه های موثر اعم از مدیران، معلمان و والدین برگزار می شود که سعی جدی بر این است تا بتوان در قالب این طرح به اهداف و برنامه های پیش بینی شده دست یافت.

وی به تعامل و ارتباط دوسویه آموزش و پرورش با ستاد اقامه نماز اشاره کرد و بیان داشت: ما امسال نسبت به برگزاری 140 جلسه و نشست دانش آموزی اقدام کرده و موفق شدیم بیش از 5 هزار و 200 دانش آموز را با جایگاه نماز و اهمیت و ضرورت انجام این فریضه معنوی آشنا کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با بیان اینکه در اکثر مدارس استان اردبیل نمازخانه ها و اقامه نماز ظهر و عصر با حضور روحانیون و خود فرهنگیان در حال انجام است تصریح کرد: همه این برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها بر این مبناست تا بتوانیم نسل آینده را بیشتر با موضوع نماز و اهمیت آن آشنا کنیم.

عبدی به برگزاری جلسات و نشست هایی با عنوان خانواده مطهر در مدارس برای اولیای دانش آموزان اشاره کرد و افزود: ما در فضایی هستیم که فرزندان ما با توجه به گستردگی فضای مجازی اطلاعاتشان از ما بیشتر و حرکاتشان مقدم تر است که در چنین شرایطی کوچکترین غفلت از تربیت و توسعه و ترویج مسایل دینی آنها به ویژه نماز سبب می شود تا نسل آینده در دامن نظام غیردینی تربیت پیدا کند.

وی ضرورت بهره گیری از آموزه های دینی و ائمه اطهار را در تربیت صحیح فرزندان و استفاده از شرایط فراهم شده یادآور شد و اضافه کرد: امیدواریم در همه مدارس فضایی فراهم آید تا اولیا و دانش آموزان به همراه معلمان و مربیان بیشتر به اهمیت فریضه نماز و اقامه اول وقت آن توجه کنند.

این مسئول گفت: در کنار اجرای طرح مبین که در قالب چهار کلاس آموزشی با رویکرد توانمندسازی مدیران مدارس در استان اردبیل برگزار می شود ما نسبت به اجرای طرح نیک ویژه مهدهای کودک نیز اقدامات و برنامه ریزی های خوبی را انجام دادیم تا نسل آینده از همان دوران کودکی با فریضه نماز آشنا شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر