کد خبر: 833917
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
مدیر امور استان های ستاد اقامه نماز کشور:
مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور گفت: زندگی بدون نماز و انجام این فریضه واجب الهی منجلاب سقوط و تباهی است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مسعود دریس در نشست خانواده مطهر با موضوع نماز و شیوه های دعوت فرزندان به نماز در دبیرستان شاهد ناحیه دو اردبیل در جمع اولیای دانش آموزان اظهار کرد: آنچه که در روز قیامت به داد ما می رسد نماز و اقامه این فریضه معنوی با بهترین و شایسته ترین شکل ممکن است که حتی می تواند عذاب قبر ما را کمتر کند.

وی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام که امت خود را به چهار گروه تقسیم کرده است خاطرنشان کرد: گروه اول کسانی هستند که با رویگردانی از نماز راه تباهی را در پیش گرفته و جایگاهشان ته جهنم است.

مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید به نوجوانان خود یاد بدهیم که بخشی از ساعات روزانه خود را به نماز و خلوت با معبود با حضور قلب اختصاص دهند تصریح کرد: از بین چهار گروه آنهایی که نماز را عمود و ستون دین به حساب آورده و به برپایی این فریضه الهی اهمیت می دهند جایگاهشان در بهشت است.

دریس کلام آیت الله بهجت را در توجه به مبانی و معارف نماز یادآور شد و افزود: ما اگر می‌خواهیم چراغ خاموش نشود باید نفت آن را زیاد کنیم و تقویت معنویت همچون نفتی است که چراغ ارتباط ما را با خداوند افزون تر می کند.

وی راهکار عملی برای حضور قلب در اقامه نماز جماعت و اول وقت را شناخت معبود واقعی و تلقی یک مخاطب حقیقی در هنگام اقامه نماز برای فرد نمازگزار توصیف کرد و گفت: براساس غفلت و جهالتی که ما گرفتار آن هستیم گاه از حقیقت نماز غافل می شویم که این خود عنصری برای سقوط در مسیر زندگی است.

مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور اقامه نماز اول وقت در مسجد و به جماعت را سه اصل مهم توصیف کرد و گفت: آنهایی که در خواندن نماز کاهلی می کنند سه گروه هستند که یا از ضعف عقیده و یا جهل و تنبلی رنج می برند که باید با یک علت یابی دقیق سعی کنیم تا نسبت به درمان این دردها و بیماری ها یک تلاش جدی و حقیقی به انجام برسد.

دریس از خانواده ها خواست؛ تا با علت یابی غفلت فرزندانشان از عبودیت معبود سعی کنند تا فرزندانشان را نسبت به اهمیت فریضه نماز و جایگاه خاص آن آشنا کنند.

وی با بیان اینکه 990 آیه در قرآن به شکل مستقیم در رابطه با نماز و جایگاه این فریضه عبادی و معنوی طرح نازل شده است خاطرنشان کرد: یک هزار و 100 حدیث نیز در ارتباط با نماز از ائمه معصوم بیان شده است که نشان می دهد نماز واجب عینی است و برخلاف سایر عبادات زمینه و بستر تکامل انسان ها را فراهم می آورد.

در این جلسه تعدادی از خانواده های دانش آموزان سوالات خود را در ارتباط با نماز و ضرورت ترغیب و تشویق فرزندانشان و راهکارهای عملی برای تقویت این ارتباط معنوی مطرح کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر