کد خبر: 833916
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل:
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: سد گیوی در جنوب استان اردبیل آماده افتتاح است که به محض حل مشکل زارعین منطقه تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، اصغر سلیمان زاده در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: برای اولین بار ردیف بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی 5 هزار و 700 هکتار از اراضی فراهم شده که امیدواریم تا پایان امسال به تمام تعهدات خود تا سقف 12 هزار و 700 هکتار شبکه آبیاری و زهکشی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه 200 هکتار در شبکه سبلان طرح توسعه‌ای در حال اجراست خاطرنشان کرد: سد گیوی با حجم 76 میلیون مترمکعب آماده افتتاح است که امیدواریم با اختصاص 25 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات کشاورزان منطقه بتوانیم به سرعت شاهد افتتاح این سد باشیم.

این مسئول از مسدود شدن 84 چاه غیرمجاز از تعهد امسال 100 حلقه چاه در استان اردبیل خبر داد و بیان داشت: نصب کنتورهای هوشمند و حجمی براساس تعهدات ملی و استانی انجام شده به طوری که در 141 حلقه چاه کنتورهای حجمی بکارگیری شده است.

سلیمان زاده افزود: ابزارهای اندازه‌گیری دریچه پایاب شبکه ها به تعداد 100 دستگاه تعهد ما بوده که امسال به شکل 100 درصد این تعهدات را انجام دادیم.

وی به فعالیت کلیدی شرکت آب منطقه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف تامین منابع مالی مهار آب های مرزی اشاره کرد و گفت: 42 میلیارد تومان از طریق اسناد خزانه شاهد پرداخت مطالبات پیمانکاران هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در ادامه از قطعی شدن مشارکت سرمایه‌گذاران برای انتقال آب گورگور به اردبیل خبر داد و اظهار داشت: تصفیه خانه خلخال به روش بی او تی در حال اجراست و ضروری است نسبت به احداث مودل دوم تصفیه‌خانه آب اردبیل نیز برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر