کد خبر: 833912
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
استاندار اردبیل خبر داد:
استاندار اردبیل گفت: در چند سال اخیر و با تدبیر دولت یازدهم و همت وزارت نیرو بیش از یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در صنعت آب و برق استان اردبیل سرمایه‌گذاری شده و یا در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر نیرو به عنوان وزیر معین دولت در ستاد اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل اظهار کرد: در سه سال اخیر و در یک کار بی نظیر سرمایه گذاری کلانی را در استان اردبیل در صنعت آب و برق شاهد هستیم به طوری که بیش از یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی در بیله سوار، گرمی، پارس آباد و مشگین شهر در حال اجراست.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه ها 62 هزار هکتار از اراضی مستعد استان اردبیل به کشت محصولات متنوع آبی می رود خاطرنشان کرد: از محل بی او تی نیز طرح های توسعه ای تصفیه خانه خلخال و همچنین طرح های پراکنده تولید برق به روش سی اچ پی در حال انجام است.

رئیس شورای اداری استان اردبیل به سرمایه گذاری 350 میلیون دلاری در بخش بخار نیروگاه سبلان از محل صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی نیروگاه ژئوترمال در مشگین شهر با حفر چاه های متعدد و سرمایه گذاری در حوزه تولید انرژی به شکل خورشیدی و سی اچ پی به ظرفیت 100 مگاوات در استان اردبیل در سال های اخیر آغاز شده است.

خدابخش تصریح کرد: در حوزه آب و برق که زیرساختی اساسی در مسیر توسعه استان اردبیل است اقدامات شاخصی به همت دولت تدبیر و امید به رغم محدودیت منابع اعتباری انجام شده به طوری که یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در این استان در حوزه صنعت آب و برق سرمایه گذاری شده است.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل با قدردانی از حضور مهندس چیت چیان به عنوان وزیر نیرو در بیست و هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی از ارائه گزارش دستگاه های مختلف اجرایی در ارتباط با روند اجرایی بندهای مختلف برنامه ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر