کد خبر: 833911
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
وزیر نیرو:
وزیر نیرو گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر طرح های آبرسانی در یک هزار و 300 روستای کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حمید چیت‌چیان در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی منابع خوبی اختصاص یافته به طوری که وزارت نیرو در مناطق مختلف کشور طرح های آبرسانی به روستاها را با قوت و قدرت در حال اجرا دارد.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل طرح آبرسانی به 80 روستا در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد خاطرنشان کرد: به دلیل وضعیت محدود منابع اعتباری در کشور برای استان اردبیل منابع اعتباری خوبی در حوزه اجرایی صنعت آب و برق در نظر گرفته شده است به طوری که سهم استان اردبیل از اعتبارات عمومی کشور قابل قبول است.

وزیر نیرو با اشاره به جایگاه تاریخی استان اردبیل در طول تاریخ و حمایت و پشتیبانی دایمی مردم این خطه از امام و رهبری و انقلاب تصریح کرد: ما مسئولین باید دین خود را نسبت به این استان به قدر وسع خود ادا کنیم که در این زمینه کارهای خوبی نیز در حوزه خدمت رسانی به مردم استان اردبیل آغاز شده است.

چیت چیان با یادآوری اینکه در حوزه صنعت آب و برق طرح های خوب و گسترده ای در استان اردبیل در دست اجراست اضافه کرد: ما معتقدیم باید از فرصت ها در ایجاد تحول اقتصادی کامل استفاده کنیم.

وی با اشاره به طرح های اجرایی صنعت آب و برق در استان اردبیل گفت: ایجاد تاسیسات فاضلاب مشگین شهر، اردبیل، نیر، کوثر، سرعین، پارس آباد، ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی خدافرین در 62 هزار هکتار از اراضی شمال استان اردبیل، احداث سد و شبکه آبیاری و زهکشی عنبران، احمدبیگلو، عمارت و گیوی و اجرای ده ها پروژه در حوزه آب و فاضلاب از جمله این طرح‌هاست.

وزیر معین دولت یازدهم در ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهار داشت: در صنعت برق نیز در کنار احداث پست های نیرورسانی در استان اردبیل چندین برابر نیاز مصرفی برق شاهد تولید انرژی در این استان هستیم به طوری که طرح توسعه بخار نیروگاه سبلان در حال اجراست.

چیت چیان به سرمایه گذاری های بنیادین استان اردبیل در حوزه صنعت آب و برق و طرح های اجرایی اشاره کرد و افزود: این پروژه ها با سرعت و قوت تمام در حال اجراست.

 

پرداخت 574 میلیارد تومان برای طرح‌های مرزی در اردبیل

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین ، وزیر نیرو با قدردانی از عملکرد خوب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در احیای واحدهای صنعتی و تزریق منابع به آنها اظهار کرد: کاهش میزان صادرات از استان اردبیل مسئله ای بسیار مهم و جدی است که باید با دوراندیشی و توجه جدی به موضوع بهره وری در تولید و صادرات محصولات کشاورزی بتوانیم رونق این بخش را شاهد باشیم.

چیت چیان مشکل کشور را در حوزه تولید و صادرات عدم توجه به بهره وری و بی توجهی به موضوع رقابت پذیری عرصه اقتصادی اعلام کرد و گفت: تاکنون برای اجرای طرح های مرزی در استان اردبیل بیش از یک هزار و 491 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای امسال و سال آینده بیش از یک میلیارد تومان در این حوزه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام مرزی به استان اردبیل اختصاص می یابد که رقم امسال در این زمینه 574 میلیارد تومان است.

وزیر دولت یازدهم ضرورت تهیه و تدارک یک نظام بهره برداری درست را در قالب اجرای طرح های مرزی و شبکه های پایاب سدها یادآور شد و افزود: در این نظام بهره برداری که مسئولان استان اردبیل باید در قالب کمیته ای متشکل از مسئولان دولتی و بخش خصوصی پیگیر موضوع باشند بایستی هدف اصلی خلق ثروت باشد.

چیت چیان ضرورت مشارکت زارعین در این زمینه را یادآور شد و اظهار کرد: در نظام بهره برداری باید به جای کشت و زرع در زمین های خرد و کوچک نظام یکپارچه بهره برداری مورد توجه قرار گیرد.

وی ضرورت حل مشکلات کشت و صنعت مغان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما باید الگوهای درست کشت و همچنین زنجیره صنایع تبدیلی و صادرات به بازار روسیه و اروپا را ایجاد کنیم تا از طریق فرودگاه پارس آبا امکان صادرات این محصولات فراهم آید.

وزیر نیرو همراهی بانک ها، بخش خصوصی و سرمایه گذاران صنایع تبدیلی را در ایجاد تحول اقتصادی و خلق ثروت مهم و تاثیرگذار خواند و بیان داشت: دولت تدبیر و امید تلاش جدی را آغاز کرده است تا تسهیلات صندوق توسعه ملی به شکل عادلانه در کشور توزیع شود.

چیت چیان در پایان سخنان خود با بیان اینکه هیچ گونه آلودگی در آب ارس از طریق ورود پساب فاضلاب ارمنستان وجود ندارد بیان کرد: ما بیشترین مذاکره و رایزنی را با مسئولان ارمنستان انجام دادیم و در حال حاضر آب ارس در منطقه مغان هیچگونه آلودگی ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر